Warta zaczęła odzyskiwać rynek, ale zarobek spada

W 2010 r. Warta TUiR miała przychody z polis o 7,3 proc. większe niż w 2009 r. Ale o 88,5 proc. pogorszył się jej wynik netto

Publikacja: 12.02.2011 00:18

Warta zaczęła odzyskiwać rynek, ale zarobek spada

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

1,99 mld zł ze składek zebrało w 2010 r. należące do belgijskiej grupy finansowej KBC Warta Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji. To o 7,3 proc. więcej niż w 2009 r., kiedy to przypis zmniejszył się o 7,9 proc.

– Bardzo dobrze zadziałały w IV kwartale wszystkie nasze kanały sprzedaży: multiagencje, agenci własni, brokerzy – mówi Jarosław Parkot, prezes Warty.

Według szacunków Polskiej Izby Ubezpieczeń w 2010 r. rynek majątkowy urósł o 3,8 proc. To oznacza, że Warta zaczęła odzyskiwać rynek. Znaczną jego część straciła w 2009 roku.

Warta wciąż ma stratę na oferowaniu ubezpieczeń, ale w 2010 r. (-146 mln zł) zmniejszyła ją o 22,9 proc. w porównaniu z 2009 r. – To efekt ponad 10-proc. podwyżek stawek dla polis OC komunikacyjnego i 6-proc. dla autocasco oraz lepsza selekcja ryzyka – wyjaśnia Parkot. Dodaje, że Warta miała też trochę szczęścia: w IV kwartale obyło się bez dużych szkód korporacyjnych (towarzystwo ma około 11 proc. polskiego rynku ubezpieczeń dla firm). Z ubezpieczeń przemysłowych Warta zebrała w ub.r. 460 mln zł, o 15 proc. więcej niż w 2009 r. Prezes spółki zapewnia, że firma zamierza walczyć o zwiększanie udziałów w tym segmencie rynku.

Wynik netto spółki majątkowej sięgnął 1,2 mln zł, ale był o 88,5 proc. gorszy niż w 2009 r. – Sroga zima, powodzie, inwestycje w reklamę i sieć sprzedaży – takie czynniki pogorszenia się wyniku wymienia Parkot. Wynik netto Warty uratował IV kwartał: zarobiła w nim na czysto 46,1 mln zł.

Składka Warty Życie w 2010 r. urosła o 3,4 proc. (2,52 mld zł), spółka zarobiła 28,3 mln zł (o 18 proc. mniej niż w 2009 r.). W najbliższym czasie firma skupi się na ograniczaniu udziału w portfelu produktu pozwalającego uniknąć podatku Belki (60 proc. składki pochodzi z polisolokaty „Warta Gwarancja”) oraz na rozwoju sieci sprzedaży własnej.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę