Reklama
Rozwiń
Reklama

Rzecznik Finansowy nie zostawił suchej nitki na uchwale SN ws. szacowania szkód

Uchwała siedmiu sędziów Sądu Najwyższego w sprawie ustalania wysokości odszkodowań z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, zamiast usunąć rozbieżności w orzecznictwie, rodzi kolejne pytania i wątpliwości, szczególnie w kontekście równego traktowania poszkodowanych - uważa Rzecznik Finansowy.

Publikacja: 13.03.2025 14:44

Rzecznik Finansowy nie zostawił suchej nitki na uchwale SN ws. szacowania szkód

Wypadek samochodowy

Foto: Adobe Stock

dgk

Przypomnijmy, w uchwale z 11 września 2024 r. siedmiu sędziów SN pod przewodnictwem jej prezesa, sędzi Joanny Miszty-Koneckiej, orzekło na wniosek Rzecznika Finansowego, że jeżeli naprawa pojazdu przez poszkodowanego stała się niemożliwa, w szczególności w razie zbycia lub naprawienia pojazdu, nie jest uzasadnione ustalenie wysokości odszkodowania z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych jako równowartości hipotetycznych kosztów naprawy (sygn. III CZP 65/23). 

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama