Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 19:53 Publikacja: 20.02.2023 12:29
Foto: Bloomberg
Bez jakichkolwiek skrupułów Turcy wykorzystują fakt, że rosyjskie niebo jest zamknięte dla europejskich przewoźników i wykonują tygodniowo 85 rejsów do tego kraju. Przy tym słono każą sobie płacić za bilety. Rosjanie skarżą się, że za przelot na trasie St Petersburg — Stambuł trzeba zapłacić tyle, ile za Stambuł -Nowy Jork. Odległość między pierwszą parą miast, to ok 2 tys. km, między drugą 4 razy więcej. Największe kokosy jednak turecki przewoźnik zbija na wożeniu ciężarnych Rosjanek do Argentyny. Korzystają one tam z prawa ziemi i po urodzeniu zapewniają dzieciom argentyński paszport dający gwarancję bezwizowego wjazdu do 171. krajów. Taki bilet na trasie Moskwa- Stambuł- Buenos Aires kosztuje 3,5- 5 tys. dolarów. Jeśli wykupi się pakiet z opieką lekarską na miejscu i pobytu w prywatnej klinice, to jest to wydatek 35 tys. dol. Pakiety sprzedaje w Moskwie tureckie biuro podróży współpracujące z Turkishem.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas