Reklama

Tureckie szkolenia niedostępne dla rosyjskich pilotów

Rosjanie nie mają gdzie szkolić załóg samolotów pasażerskich. W obawie przed zachodnimi sankcjami Turcy odmówili rosyjskim pilotom dostępu do symulatorów lotu.

Publikacja: 21.09.2022 14:53

Tureckie szkolenia niedostępne dla rosyjskich pilotów

Foto: Adobe Stock

To w Turcji właśnie rosyjscy piloci linii pasażerskich szkolili się i otrzymywali licencję na pracę w kokpicie akceptowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W Rosji takich możliwości nie ma. Ale 20 września największe tureckie centrum szkoleniowe, Turkish Airlines Training Center, odmówiło Rosjanom dostępu do symulatorów. Jak podaje „Aviatorshina”, lotniczy kanał na Telegramie, zakaz szkolenia Rosjan obowiązuje od 16 września.

Wszystkie zatwierdzone przez EASA organizacje szkolenia pilotów, w tym Turkish Airlines Training Center, muszą przestrzegać przepisów Komisji Europejskiej, mimo że Turcja nie jest krajem członkowskim UE. Jak informuje EASA, po ostatniej nowelizacji dwóch rozporządzeń Komisji Europejskiej, które weszły w życie pod koniec sierpnia 2022 r., zakazane jest świadczenie jakichkolwiek usług na rzecz „dowolnej osoby fizycznej lub prawnej, podmiotu lub organu w Rosji” lub „do wykorzystania w Rosji”. Szkolenie może być dozwolone, jeśli odbywa się w celu późniejszej obsługi samolotu nierosyjskiego, tj. jeśli uczeń lub kandydat jest m.in. skierowany do latania jako pracownik linii lotniczych w którymś z krajów Unii Europejskiej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama