Reklama

Tureckie szkolenia niedostępne dla rosyjskich pilotów

Rosjanie nie mają gdzie szkolić załóg samolotów pasażerskich. W obawie przed zachodnimi sankcjami Turcy odmówili rosyjskim pilotom dostępu do symulatorów lotu.

Publikacja: 21.09.2022 14:53

Tureckie szkolenia niedostępne dla rosyjskich pilotów

Foto: Adobe Stock

To w Turcji właśnie rosyjscy piloci linii pasażerskich szkolili się i otrzymywali licencję na pracę w kokpicie akceptowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W Rosji takich możliwości nie ma. Ale 20 września największe tureckie centrum szkoleniowe, Turkish Airlines Training Center, odmówiło Rosjanom dostępu do symulatorów. Jak podaje „Aviatorshina”, lotniczy kanał na Telegramie, zakaz szkolenia Rosjan obowiązuje od 16 września.

Wszystkie zatwierdzone przez EASA organizacje szkolenia pilotów, w tym Turkish Airlines Training Center, muszą przestrzegać przepisów Komisji Europejskiej, mimo że Turcja nie jest krajem członkowskim UE. Jak informuje EASA, po ostatniej nowelizacji dwóch rozporządzeń Komisji Europejskiej, które weszły w życie pod koniec sierpnia 2022 r., zakazane jest świadczenie jakichkolwiek usług na rzecz „dowolnej osoby fizycznej lub prawnej, podmiotu lub organu w Rosji” lub „do wykorzystania w Rosji”. Szkolenie może być dozwolone, jeśli odbywa się w celu późniejszej obsługi samolotu nierosyjskiego, tj. jeśli uczeń lub kandydat jest m.in. skierowany do latania jako pracownik linii lotniczych w którymś z krajów Unii Europejskiej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama