Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 19:49 Publikacja: 17.02.2022 16:48
Foto: Bloomberg
Rozległa restrukturyzacja i działania dostosowawcze do kryzysowej sytuacji w lotnictwie oraz oszczędności w kosztach do 618 mln euro pozwoliły zwiększyć niemal trzykrotnie zysk operacyjny EBIT do 4,865 mld euro (+185 proc.), a rekordowa dostawa 611 samolotów (grupa zakładała 600) umożliwiła wzrost obrotów o 4 proc. do 52,1 mld. Zasoby netto wolnej gotówki wyniosły na koniec roku 7,6 mld euro, były o 75 proc. większe niż rok wcześniej. Łączne wydatki na prace badawczo-rozwojowe wyniosły 2,746 mld euro (2,858 mld w 2020 r.). Grupa zaoszczędziła 274 mln euro z wcześniejszego odpisu na zamknięcie największego w Europie zakładu produkcji - samolotów A380 w Tuluzie, gdzie obecnie będą montowane maszyny wąskokadłubowe. Musiała jednak odpisać 212 mln euro na dostosowywanie wyposażenia w wojskowych samolotach transportowych A400M zgodnie z życzeniami klientów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas