Ten program to okazja zajrzenia do trudno dostępnych studiów filmowych. Pracujący tam zawodowcy z sympatią i wyrozumiałością traktują prowadzącego Nara Williamsa, zwariowanego chłopaka, który o kulisach robienia filmów chce wiedzieć wszystko. Pozwalają mu obsługiwać wózek kamerowy, uczą budować makiety wykorzystywane na planie, a przede wszystkim odpowiadają na wszystkie, nawet najbardziej absurdalne pytania młodzieńca.
Pierwszy odcinek serii poświęcony będzie kontrolowaniu ruchu na ekranie. Nar Williams podczas wizyty w firmie Camera Control dowie się, na czym polega sterowanie kamerami za pomocą systemu MILO, który zdobył nagrodę amerykańskiej Akademii Filmowej. W Sony Pictures Imageworks pozna Johna Dyskrę, pioniera efektów specjalnych odpowiedzialnego m.in. za oprawę „Gwiezdnych wojen” George’a Lucasa. Spotka się także z członkami zespołu, który wykreował na ekranie stwory z takich produkcji, jak „Terminator 3”, „X-Men: Ostatni bastion” oraz „Obcy kontra Predator: Requiem”.
Fascynujący będzie drugi odcinek serii. Nar Williams nauczy się m.in. jak samodzielnie zbudować wózek kamerowy za pomocą rur PCV i taśmy klejącej. Przede wszystkim jednak odwiedzi Jim Henson Company, by sprawdzić, jak rozwój techniki wpłynął na losy Muppetów. W magazynach studia wciąż znaleźć można tradycyjne lalki wprawiane w ruch wyłącznie za pomocą ludzkich mięśni. Dziś dodatkowym wsparciem służą komputery.
Wyzwaniem dla inżynierów jest takie rozmieszczenie elektroniki, by była niewidoczna dla widzów i jednocześnie nie utrudniała aktorom pracy. Szczytem techniki, którym chwalą się pracownicy Jim Henson Company, są lalki cyfrowe. Tancerka ubrana w specjalny kostium pokryty sensorami ruchu porusza się po czarnej macie, a na ekranie widać kolorowego stworka wykonującego dokładnie takie same ewolucje. Jak zapewniają eksperci z Jim Henson Company, ich firma korzysta z nowoczesnych technologii, ale jej produkcje nie straciły swojej magii.
[i]Tajemnice superprodukcji filmowych | 21.00 | Discovery Science | wtorek[/i]