Rząd chce dopłacać nawet 5 tys. zł do zakupu roweru elektrycznego

Nawet 5 tys. zł dopłaty do zakupu roweru elektrycznego i 9 tys. zł w przypadku roweru cargo oraz wózka rowerowego to założenia nowego programu przygotowanego w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Publikacja: 10.07.2024 09:05

Rower elektryczny

Rower elektryczny

Foto: Adobe Stock

mat

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało, że projekt nowego programu został skierowany już do konsultacji społecznych, które potrwają do 18 lipca 2024 r.

Jak podkreślono, inicjatywa ma wspierać rozwój elektromobilności i promować ekologiczne środki transportu.

Zgodnie z założeniami projektu, ze wsparcia będą mogły skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak też samorządy oraz przedsiębiorcy zajmujący się: transportem drogowym towarów, usługami kurierskimi i pocztowymi, a także wypożyczaniem sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

„Program ma więc dać alternatywę dla dotychczasowych, często wysokoemisyjnych środków transportu. Pozwoli to na przykład lokalnym firmom kurierskim czy jednostkom samorządu terytorialnego zamienić auta służbowe na bezemisyjne rowery elektryczne” — tłumaczy resort.

Czytaj więcej

Skoro są dopłaty do e-aut, to czemu nie do e-rowerów?

Ile wyniesie dopłata do zakupu rowerów elektrycznych

Program przewiduje dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych (do 50% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 5 tys. zł) oraz rowerów elektrycznych transportowych – cargo o szerokości do 0,9 m i wózków rowerowych o szerokości powyżej 0,9 m (do 50% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 9 tys. zł). Co ważne, dofinansowaniem będą mogły zostać objęte pojazdy wyposażone w akumulator litowo-jonowy lub podobny o pojemności co najmniej 10Ah, wyprodukowane przez producentów pochodzących z krajów UE.

Wsparcie zostanie wypłacone w formie refundacji po zakupie pojazdu. Jak zaznaczono, dopłaty nie obejmą elektrycznych rowerów zakupionych w ramach leasingu.

Przewidywany budżet programu to 300 mln zł ze środków unijnych, pochodzących z Funduszu Modernizacyjnego.

Czytaj więcej

Czy rower elektryczny musi mieć OC? Jest wyrok Trybunału
Prawo drogowe
Rząd zaostrza przepisy z powodu 1 procentu kierowców
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Zawody prawnicze
Kancelaria oszukała ponad 8 tys. osób. Oskarżona radczyni prawna
Konsumenci
Prawo zatrzymania. Siedmiu sędziów SN orzekło korzystnie dla frankowiczów
Prawo w Polsce
Od podatków po wycinkę drzew. Są nowe propozycje zespołu Rafała Brzoski
Praca, Emerytury i renty
Dodatkowe pieniądze po 60. roku życia. Kto ma prawo do emerytury kapitałowej?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”