Tysiące internautów protestują przeciwko reklamie telefonii komórkowej Heyah, popularnej zwłaszcza wśród młodych abonentów. W reklamie pojawia się postać twórcy komunistycznego totalitaryzmu Włodzimierza Lenina. Wodza komunistycznej rewolucji, do promocji jednej ze swoich marek wykorzystała Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel takich marek jak: Heyah, Tak Tak i T-mobile. - To działanie nieetyczne i niemoralne. Odwoływanie się w naszym kraju tak boleśnie dotkniętym przez komunizm do postaci twórcy tego systemu może budzić u wielu osób pamiętających jeszcze zbrodnie komunizmu bardzo bolesne wspomnienia - ocenia dr. Ireneusz Siudem, psycholog społeczny.
Lenin pojawił się w reklamie pakietu "60 minut do wszystkich sieci" w Heyah. W spocie pokazywanym od 3 stycznia młody mężczyzna mówi do swojej partnerki "Masz zaczerwienione oko". Po czym z jej źrenicy wyskakuje wódz komunistycznej rewolucji i zapowiada, że wprowadzana oferta to prawdziwa rewolucja. "Dawajcie, nawijajcie, lajkujcie"- mówi reklamowy Lenin.
Z pomocą twórcy komunizmu reklamuje się też sieć Heyah w internecie i na specjalnych tablicach reklamowych. ?Wygląda jednak na to, że kontrowersyjna reklama odniosła odwrotny skutek. Tysiące internautów zaangażowało się w akcję bojkotu konsumenckiego produktów Heyah i Polskiej Telefonii Cyfrowej. ?Ponad dwa tysiące internautów włączyło się już w akcję "Goń z reklamy bolszewika". Internauci piszą, że używanie wizerunku Lenina w kampanii reklamowej uważają za hańbiące, godzące w Polskę, naszą historię oraz rodziny ofiar Lenina. I przygotowują skargi do Rady Reklamy. - Użycie elementów tak jednoznacznie kojarzących się z zagładą dziesiątek milionów istnień ludzkich, agresją bolszewicką, a później radziecką na Polskę, zasługuje w mojej ocenie na najwyższe potępienie - mówi "Rz" Maciej Cudera, organizator akcji. Przypomina, że krótko przed Bitwą Warszawską Lenin zapowiadał, iż "z politycznego punktu widzenia jest arcyważne, aby dobić Polskę".
- Osobom odpowiedzialnym za tą kampanię zabrakło podstawowej wiedzy historycznej oraz przede wszystkim ludzkiej przyzwoitości - komentuje Cudera.
Blisko dwa tysiące osób przyciągnęła inna kampania dot. bojkotu sieci Heyah "Stop sowietyzacji. Bojkot Heyah za Lenina". Jej twórcy pytają "Kto będzie następny? Inny 'bohater' socjalistów - Adolf Hitler z uniesioną ręką i hasłem reklamowym Heyah Hitler?".
Na facebookowym profilu Heyah zamieszczono komentarz - "Jedynym celem reklamy jest poinformowanie Konsumentów o najnowszej ofercie sieci Heyah, dzięki której użytkownicy mogą otrzymać 60 minut do wszystkich za 1 złoty. Kampania została przygotowana w wyraźnie żartobliwy sposób i próby rozważania spotu inaczej niż jako nawiązanie do słowa 'rewolucja', nie są kierunkiem, w którym chcieliśmy iść".