W polskim wojsku brakuje aż 20 tys. szeregowych. Wakaty resort obrony chce zmniejszyć rozpoczętą właśnie kampanią.
W środę w dniu święta polskiej armii w telewizji publicznej premierę miał 26-minutowy reklamowy film zamówiony przez MON „Szeregowi zawodowi. Siła charakteru. Moc możliwości".
Można na nim zobaczyć m.in. wojskowego, który zapewnia, że „fajnie jest być żołnierzem". – Służba jest moim życiem i przyszłość wiążę na pewno z wojskiem. A to, że mogę tę służbę pełnić z tak wspaniałymi kolegami, też jest dla mnie zaszczytem – dodaje.
Na kampanię poza filmem składają się telewizyjne spoty reklamowe – w TVP i w Polsacie – w sumie 167, reklamy w radiu, prasie i Internecie. Mają one kosztować MON razem z badaniami społecznymi ponad 1,4 mln zł.
Resort obrony rozpoczął kampanię teraz, na 4,5 miesiąca przed wejściem w życie zmian emerytalnych dla wojskowych.