Rady miasta Puławy uchwaliła wysokość i zasady ustalania oraz rozliczania dotacji celowych dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce lub zatrudniających dziennych opiekunów na obszarze gminy. Obok tych regulacji w § 3 uchwały rada określiła przeznaczenie dotacji oraz warunki jej otrzymania, a w § 4 ustaliła tryb przekazywania (udzielania dotacji).
W ocenie Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie postanowienia § 3 i § 4 badanej uchwały wykraczają poza zakres delegacji ustawowej określonej przepisami art. 60 ust. 2 ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3. Zgodnie z brzmieniem tego przepisu do wyłącznej kompetencji rady gminy należy określenie w drodze uchwały wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej m.in. dla żłobków, czy klubów dziecięcych.
W ocenie Kolegium RIO w Lublinie zagadnień uregulowanych w § 3 i § 4 nie można zaliczyć ani do określenia wysokości dotacji, zasad ustalania ani także do kwestii związanych z rozliczaniem dotacji celowej. Jednocześnie ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 nie zawiera przepisów delegacyjnych, które uprawniałyby radę do uregulowania w uchwale zasad przekazywania (udzielania dotacji) ani określania jej przeznaczenia.
Ponieważ Rada Miasta, we wskazanym we wszczęciu postępowania terminie nie podjęła działań zmierzających do usunięcia wskazanych naruszeń prawa, Kolegium RIO w Lublinie orzekło nieważność kwestionowanej części uchwały, czyli jej § 3 i § 4 (rozstrzygnięcie nadzorcze z 5 listopada 2013 r., sygn. akt 201/2013).