A. S. zwrócił się do burmistrza miejscowości Nowy Wiśnicz (woj. małopolskie) o podanie wykazu pracowników, zatrudnionych przez gminę przy redagowaniu portali internetowych (www.nw.coin.pl oraz www.wisnicz24.pl), którzy byli autorami dwóch artykułów zamieszczonych w tych serwisach. Chciał też poznać nazwisko osoby, która dokonuje wpisów podpisując się jako "admin" na portalu Wisnicz24.pl.
Mimo, iż obydwie strony internetowe są stronami urzędu gminy, opłacanymi przez samorząd, burmistrz stwierdził, że żądane informacje nie stanowią informacji publicznej, bowiem nie odnoszą się do działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne.
Rozpatrujący skargę Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie (sygn. akt II SAB/Kr 134/13 ) uznał, iż jest ona zasadna i podlega uwzględnieniu.
W uzasadnieniu sąd wyjaśnił, że przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej wynika ogólny wniosek, że informacją publiczną będzie każda wiadomość wytworzona lub odnoszona do władz publicznych, a także wytworzona lub odnoszona do innych podmiotów wykonujących funkcje publiczne w zakresie wykonywania przez nie zadań władzy publicznej i gospodarowania mieniem komunalnym lub mieniem Skarbu Państwa.
Powołując się na orzecznictwo sądowoadministracyjne WSA w Krakowie wskazał, że wykaz osób zatrudnionych w organach władzy publicznej, jest informacją publiczną (np. wyrok WSA w Opolu, sygn. akt II SA/Op 3/2011). Przyjmuje się także, iż informację publiczną stanowić będzie, np. informacja o numerach telefonów służbowych pracowników urzędu oraz adresach poczty elektronicznej wraz z przypisaniem ich do poszczególnych komórek organizacyjnych oraz do stanowisk (np. wyrok WSA w Warszawie, sygn. akt II SAB/WA 22/12; wyrok WSA we Wrocławiu, sygn. akt II SA/Wr 36/12).