Resort pracy przygotował projekt rozporządzenia w sprawie wysokości oraz ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej.
O planach tych pisaliśmy w artykule "30 złotych na przeżycie w czasie delegacji".
Przedstawiamy szczegóły ministerialnych propozycji w odniesieniu do krajowych podróży służbowych.
Podróże krajowe i zagraniczne w jednym rozporządzeniu
Od 1 stycznia 2012 r. cała problematyka rozliczania pracowniczych służbowych wojaży, zarówno krajowych, jak i zagranicznych uregulowana byłaby w jednym rozporządzeniu.
Dotyczyłoby ono - tak jak obecnie - pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej, ale nadal przepisy te byłyby istotne również dla prywatnych pracodawców. Ci bowiem cały czas ustalając zasady rozliczania pracowniczych podróży służbowych, nie mogą tego czynić dowolnie. Nie mogą być one mniej korzyste, niż te przewidziane w rozliczaniu podróży "budżetówki".