Nie tylko będą informowały, jak poruszać się po sądach, nieraz bardzo skomplikowanych instytucjach, ale przede wszystkim będą udzielały podstawowych wskazówek, gdzie i jak poprowadzić sprawę.
– Pieniądze już są – powiedział „Rz” sędzia Sławomir Różycki z Ministerstwa Sprawiedliwości. – Pochodzą z unijnego programu „Kapitał ludzki”.
Chodzi już tylko o skompletowanie dokumentacji i wyznaczenie sądów. W przyszłym roku program ma objąć kolejnych 50 sądów, a jeśli się uwzględni, że w jednym gmachu jest czasem więcej jednostek sądowych – uprawnionych będzie więcej.
W częstochowskich sądach (okręgowym i rejonowym, które są w tym samym budynku) od dwóch i pół roku pracuje takie właśnie profesjonalne biuro obsługi klienta.
– Przed ponad trzema laty dowiedzieliśmy się, że takie biuro działa w Gdańsku, pojechaliśmy zobaczyć i pomysł zrealizowaliśmy u siebie – opowiada Hanna Morejska, prezes SO w Częstochowie.