Reklama

Jakub Sewerynik: Reforma prawa kluczowym wyzwaniem dla nowego papieża?

Czy wprowadzenie zmian w prawie kanonicznym powinno być priorytetem dla kolejnego następcy św. Piotra? Wszelkie działania, które zmierzają do oczyszczenia i rozliczenia Kościoła z nowotworu przestępstw seksualnych, powinny być traktowane poważnie.

Publikacja: 14.05.2025 04:40

Jakub Sewerynik: Czy wprowadzenie zmian w prawie kanonicznym powinno być priorytetem dla Leona XIV

Jakub Sewerynik: Czy wprowadzenie zmian w prawie kanonicznym powinno być priorytetem dla Leona XIV

Foto: MAURIZIO RICCARDI / Catholic Press Photo Dostawca: PAP/PA

„Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą” (Mt 16,18), czyli o wyzwaniach.

Jakie najważniejsze i najtrudniejsze wyzwania stoją przed kolejnym następcą św. Piotra? W chwili tworzenia tekstu konklawe jeszcze trwało, a tron papieski pozostawał pusty. Oczy całego świata zwrócone były na metalowy komin, zamontowany tymczasowo na dachu Kaplicy Sykstyńskiej. Oczekiwanie na pierwszy dym obwieszczający zakończenie głosowania trwało wyjątkowo długo, a napięcie rosło… Wreszcie około 21:00 komin zaczął okrywać się ciemną chmurką... W czwartek 8 maja pojawił się jednak biały dym, mamy nowego papieża Leona XIV, doktora prawa kanonicznego.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Kto tworzy prawo
Rzecz o prawie
Jecek Dubois: Tajemnica bez tajemnic
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Test to filtr, nie wyrocznia
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Wakacje z Jakubem Kanią
Rzecz o prawie
Rada ochrony danych chce ułatwić firmom zachowanie zgodności z RODO
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama