Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudniej będzie o pracę po Brexicie

Rząd Theresy May jest podzielony w sprawie tego, jakie warunki pracy Wielka Brytania powinna zaproponować cudzoziemcom z krajów Unii Europejskiej. Oferta nie jest ostateczna, ale kilka uzgodnień podał dzisiejszy „Daily Mail”.

Aktualizacja: 18.12.2018 14:39 Publikacja: 18.12.2018 14:22

Trudniej będzie o pracę po Brexicie

Foto: Adobe Stock

Jedno jest oczywiste. Trzeba będzie zapomnieć o wolności przepływu pracowników, a więcej szczegółów miało być znanych we środę, 19 grudnia, ta data jednak nie jest już aktualna. Niemal pewne jest,że pracownicy z krajów UE będą mieli wyznaczoną pensję minimalną, tak aby nie dochodziło do dumpingu socjalnego. Propozycje jednak idą dalej, np. żeby obywatele UE nie mieli prawa do wykonywania niektórych zawodów, oraz wprowadzenie warunku, że przed otrzymaniem 5-letniej wizy z prawem do pracy w Wielkiej Brytanii, w poprzednim miejscu pracy zarabiali przynajmniej 30 tys. funtów rocznie, co daje średnią pensję ponad 11 tys. złotych miesięcznie. Tak wysoka kwota praktycznie eliminuje z gry np. lekarzy, chociaż już nie informatyków.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama