Kompania Piwowarska, która co roku, przed letnim szczytem popytu na piwo, zatrudnia w swych browarach dodatkowo 200–250 pracowników, większość wakatów na tegoroczny sezon już obsadziła.
Większość – bo KP nadal rekrutuje pracowników do browaru w Poznaniu. – Dodatkowe rekrutacje ogłaszane są także, w miarę potrzeb, w trakcie sezonu – zaznacza Anna Szymbert z biura prasowego spółki, która latem daje też zarobić przy akcjach promocyjnych w popularnych kurortach. Co prawda KP nie zatrudnia tam pracowników sezonowych bezpośrednio – akcje organizują agencje reklamowe współpracujące z działem marketingu firmy.
Truskawki w CV
Według Polskiego Forum HR, które zrzesza większość dużych agencji pracy tymczasowej, trzeci kwartał zapewnia firmom z tej branży największe obroty w roku. Agnieszka Zielińska, kierownik PF HR, potwierdza, że to głównie efekt wysypu prac sezonowych, przede wszystkim w gastronomii i hotelarstwie oraz w przetwórstwie spożywczym.
Co prawda część producentów, szykując się do letniego szczytu sprzedaży swych wyrobów (m.in. napojów, lodów), sezonowe rekrutacje zaczęła już wcześniej, ale niektóre nadal uzupełniają swe załogi.
Lato to także szanse na zatrudnienie w ramach wakacyjnego zastępstwa w biurach i urzędach, nie wspominając o zarobkowych wyjazdach za granicę. Co prawda zarówno pracodawcy, jak i sami studenci i absolwenci najbardziej cenią letnie praktyki i staże w firmach, ale liczba miejsc w dobrych (i płatnych) programach stażowych jest ograniczona. Innym rozwiązaniem może być sezonowe zajęcie, którym też można i warto pochwalić się w CV. Rekruterzy i doradcy zawodowi zwracają uwagę, że w przypadku młodych ludzi przydatna będzie jakakolwiek praktyka, która zapewnia im kontakt z rynkiem pracy, wymaganiami firm.