Klimatyczne gry w kampanii - analiza Elizy Olczyk

PiS straszy podwyżką cen energii i pogorszeniem się konkurencyjności przedsiębiorstw po szczycie klimatycznym. Ekspert: – Trzeba było robić to wcześniej.

Publikacja: 30.10.2014 01:00

Klimatyczne gry w kampanii - analiza Elizy Olczyk

Foto: Waniek Ryszard/Fotorzepa

Pakiet klimatyczny na dobre wszedł do agendy tematów kampanii przed wyborami samorządowymi.

Po ubiegłotygodniowym szczycie w mediach dominował jeden przekaz – Ewa Kopacz odniosła sukces, godząc się z jednej strony na restrykcyjne normy w emisji CO2, które Unia narzuciła swoim członkom, ale przy okazji uzyskując rozmaite ulgi zmniejszające nasze obciążenia. Co ciekawe, partie koalicyjne zachowywały się tak, jakby chciały jak najszybciej zapomnieć o sprawie. Oprócz wypowiedzi premier Kopacz, że Polska dostała „wszystko na maksa" i Janusza Piechocińskiego, który chwalił się własną popularnością w Europie, mało kto wypowiadał się na temat efektów przyjętego pakietu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Publicystyka
Władysław Kosiniak-Kamysz: Przywróćmy pamięć o zbrodniach w Palmirach
Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji