Kłótnia w rodzinie? Magdalena Środa kontra „Gazeta Wyborcza”

Magdalena Środa wytyka dziennikarce "Gazety Wyborczej", że nie przemilczała błędów manify, a dziennikarz "GW" na blogu wytyka pani etyk - uwaga – "zbytnią szczerość"

Publikacja: 16.03.2012 13:12

Kłótnia w rodzinie? Magdalena Środa kontra „Gazeta Wyborcza”

Foto: W Sieci Opinii

Wojciech Szacki najpierw pisze, że prof. Środa palnęła głupotę tygodnia. I przywołuje wypowiedź pani profesor:

Redaktorka Agata Nowakowska krytykuje manifę za niewłaściwy dobór haseł i celów. A ja - czytając jej wyważoną krytykę - pomyślałam sobie, o ile byłybyśmy do przodu z realizacją wielu kobiecych postulatów, gdyby niektóre dziennikarki wsparły je chociażby poprzez milczenie. Obiektywizm i krytycyzm to ważna rzecz, ale solidarność czasem też”.

Szacki komentuje:

Czyli - postuluje pani profesor (profesorka? profesora?) - jak się coś nie podoba, gdy coś nie wyszło, to wypada to przemilczeć, jeśli oczywiście dzieje się to na naszym podwórku. Jest to mądrość rodem z piosenki Młynarskiego o szkoleniu kamerzystów, niepamiętającym przypominam:

Przyjdzie garstka, lecz ja wierzę,

Że zrobicie z niej w kamerze

Spory pochód! Uśmiechnięty! Tryumfalny!

Po czym pointuje:

Źle się zresztą na wstępie wyraziłem, tekst prof. Środy nie jest taki głupi, jak wygląda. Jest natomiast przesadnie szczery, a dzięki temu pięknie pokazuje, jak ideologia zaślepia nawet inteligentnych wydawałoby się ludzi.

Dobrze, że w tej rodzinnej prawie kłótni mogą jeszcze oboje jednym tchem mogą wymieniać i potępiać: "Uważam Rze" i "Gazetę Polską" jak to czyni red. Szacki. Zapewne - również za zbytnią szczerość

Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Publicystyka
Łukasz Adamski: Elegia dla blokowisk. Czym Nawrocki może zaimponować Trumpowi?