Reklama

Bawaria walczy z „dżihadem ekonomicznym”

Osłabianie kas państwa i finansowanie terroryzmu to cele „dżihadu ekonomicznego”. W Bawarii specjalnie utworzone jednostki operacyjne zajmują się wykrywaniem fikcyjnych firm okradających państwo w imię „świętej wojny".

Aktualizacja: 16.02.2016 15:37 Publikacja: 16.02.2016 15:28

Markus Söder: Sposoby działania firm finansujących terroryzm i zorganizowanej przestępczości są bard

Markus Söder: Sposoby działania firm finansujących terroryzm i zorganizowanej przestępczości są bardzo podobne

Foto: dapd

Mechanizm jest zwykle podobny: siatka fikcyjnych firm handluje między sobą, wykazując na rachunkach podatek VAT. Transakcje są zmyślone, ale nieistniejąca firma występuje do urzędu skarbowego o zwrot podatku obrotowego. Tak było w przypadku firmy z Unterfoehring (koło Monachium), która rzekomo handlowała prądem. Jak poinformowała rozgłośnia Bayerischer Rundfunk (BR), firma miała rzekomo obroty rzędu setek miliardów euro i domagała się od urzędu skarbowego zwrotu podatku VAT opiewającego na dziesiątki milionów euro. Tylko jeden z rachunków przewidywał zwrot 190 tys. euro. W podsłuchanej rozmowie telefonicznej islamiści mieli mówić o „wojnie wymierzonej w gospodarkę”. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przestępczość
Kradzież stulecia w Luwrze. Policja ujęła dwóch podejrzanych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przestępczość
Luwr chroni klejnoty w Banku Francji. Nie wiadomo, kiedy wrócą do muzeum
Przestępczość
Strzały przed budynkiem parlamentu Serbii. „Motywy polityczne”
Przestępczość
Balony z papierosami nad Litwą. Przemytnicy czy służby Putina i Łukaszenki?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przestępczość
Lotnisko w Wilnie nie działało przez całą noc. Nietypowy powód
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama