Producent KitKatów, Lionów, odżywek dla dzieci, popularnych lodów i majonezów będzie zmuszony usunąć biały krzyż w czerwonym polu z 80 marek produkowanych w Szwajcarii. Od stycznia 2017 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące określania produktów mianem „szwajcarskich".
Nowe przepisy wymagają, aby 80 proc. składników wykorzystywanych przy produkcji było pochodzenia szwajcarskiego, jeśli produkt ma być uznany za „szwajcarski". Jeśli jest to produkt mleczny, wymóg wzrasta do 100 proc. Przepisy zostały uchwalone w 2013 r., a wejdą w życie 1 stycznia 2017 r. – Szwajcarskie produkty cieszą się świetną reputacją, zarówno w kraju, jak i za granicą. Teraz nasze prawo zaostrza ochronę znaku „made in Switzerland" oraz szwajcarskiego krzyża. Chcemy zapobiec nadużyciom, dzięki czemu szwajcarska marka zostanie zachowana na długo – skomentował sprawę dla Confectionery News Szwajcarski Instytut Własności Intelektualnej.