Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.11.2016 16:21 Publikacja: 25.11.2016 15:07
Foto: Bloomberg
Producent KitKatów, Lionów, odżywek dla dzieci, popularnych lodów i majonezów będzie zmuszony usunąć biały krzyż w czerwonym polu z 80 marek produkowanych w Szwajcarii. Od stycznia 2017 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące określania produktów mianem „szwajcarskich".
Nowe przepisy wymagają, aby 80 proc. składników wykorzystywanych przy produkcji było pochodzenia szwajcarskiego, jeśli produkt ma być uznany za „szwajcarski". Jeśli jest to produkt mleczny, wymóg wzrasta do 100 proc. Przepisy zostały uchwalone w 2013 r., a wejdą w życie 1 stycznia 2017 r. – Szwajcarskie produkty cieszą się świetną reputacją, zarówno w kraju, jak i za granicą. Teraz nasze prawo zaostrza ochronę znaku „made in Switzerland" oraz szwajcarskiego krzyża. Chcemy zapobiec nadużyciom, dzięki czemu szwajcarska marka zostanie zachowana na długo – skomentował sprawę dla Confectionery News Szwajcarski Instytut Własności Intelektualnej.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polacy szukają sposobów na ograniczenie wydatków. Już trzech na czterech stara się oszczędzać na żywności, a pon...
W sobotę, 5 lipca, wejdą w życie nowe chińskie cła na brandy importowaną z Unii Europejskiej. W ostatniej chwili...
Główny Inspektorat Sanitarny podjął decyzję o wycofaniu z obrotu wielu rodzajów piwa smakowego polskiej firmy Al...
Wartość kawy sprzedanej w sklepach sięga już 7,7 mld zł rocznie, co oznacza wzrost o 700 mln zł w zaledwie dwa l...
To nie „wroga propaganda”, tylko oficjalne dane Moskwy: w Rosji rozpędza się kryzys żywnościowy. Załamała się pr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas