Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 25.11.2016 16:21 Publikacja: 25.11.2016 15:07
Foto: Bloomberg
Producent KitKatów, Lionów, odżywek dla dzieci, popularnych lodów i majonezów będzie zmuszony usunąć biały krzyż w czerwonym polu z 80 marek produkowanych w Szwajcarii. Od stycznia 2017 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące określania produktów mianem „szwajcarskich".
Nowe przepisy wymagają, aby 80 proc. składników wykorzystywanych przy produkcji było pochodzenia szwajcarskiego, jeśli produkt ma być uznany za „szwajcarski". Jeśli jest to produkt mleczny, wymóg wzrasta do 100 proc. Przepisy zostały uchwalone w 2013 r., a wejdą w życie 1 stycznia 2017 r. – Szwajcarskie produkty cieszą się świetną reputacją, zarówno w kraju, jak i za granicą. Teraz nasze prawo zaostrza ochronę znaku „made in Switzerland" oraz szwajcarskiego krzyża. Chcemy zapobiec nadużyciom, dzięki czemu szwajcarska marka zostanie zachowana na długo – skomentował sprawę dla Confectionery News Szwajcarski Instytut Własności Intelektualnej.
Od pierwszego stycznia w graniczącym z Polską obwodzie królewieckim obowiązywać będą kartki żywnościowe. Otrzymają je najubożsi – m.in. emeryci, rodziny wielodzietne, trwale bezrobotni, osoby samotne z dochodami poniżej minimum egzystencji. Według oficjalnych statystyk, jest to blisko jedna czwarta mieszkańców obwodu.
Sąd w Krakowie ogłosił upadłość spółki Manufaktura Piwa Wódki i Wina. To od niej zaczął się szybki wzrost i upadek Janusza Palikota.
Niespełna 32-letni Rusłan Alisułtanow stał się właścicielem dawnego majątku Danone w Rosji. To człowiek bliski klanowi Kadyrowa, który od wojny czeczeńskiej rządzi tym jednym z najbiedniejszych regionów Rosji.
Od miesięcy ceny niektórych produktów żywnościowych na świecie znów pną się w górę. Drożeją oleje roślinne i produkty mleczne. Ceny masła rosną nieprzerwanie już od 14 miesięcy, w efekcie pobiły historyczny rekord.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Aż 83 proc. z nas wyrzuca jedzenie między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. W okresie świąt w naszych koszach najczęściej lądują owoce i warzywa, mięso, zupy, pieczywo, nabiał, ryby i sałatki.
Nowa marka żywności dla osób przyjmujących leki odchudzające, takie jak Ozempic czy Wegovy, będzie miała w opisie na opakowaniu informację, że posiłki są bogate w białko, błonnik i składniki odżywcze, ale nie poda nazw konkretnych leków - poinformował prezes koncernu Nestle.
Koncern Nestlé, producent mrożonek, stworzył całkiem nową linię posiłków stworzonych specjalnie dla osób przyjmujących leki na odchudzanie na bazie GLP-1, takie jak Ozempic.
Na ukraińskiej liście międzynarodowych sponsorów rosyjskiej wojny znalazło się m.in. PepsiCo, Nestle oraz Mars. Decyzją władz Ukrainy koncerny te nie mogą dostarczać swojej żywności ukraińskiej armii, ani zawierać z nią żadnych kontraktów.
Coca-Cola, Danone i Nestle zostały oskarżone o wprowadzanie w błąd konsumentów twierdząc, że ich plastikowe butelki na wodę są „w 100% poddawane recyklingowi”. Organizacja konsumencka i dwie grupy ekologiczne złożyły do Komisji Europejskiej skargę w związku z „ekościemą” (greenwashing). Twierdzą, że butelki nigdy nie są wykonane w całości z materiałów pochodzących z recyklingu.
Olbrzymie przedsiębiorstwa spożywcze Nestle, Coca-Cola oraz Danone zostały oskarżone o składanie wprowadzających konsumentów w błąd oświadczeń o tym, że ich plastikowe butelki są "w 100 proc. poddawane recyklingowi".
Akcje Nestle znalazły się w piątek pod presją, ponieważ inwestorzy rozważali potencjalny wpływ popularnego leku odchudzającego Wegovy firmy Novo Nordisk i tego, jak mógłby on zmniejszyć wydatki na żywność, a zwłaszcza słodycze.
Nasze wartości opierają się na szacunku dla człowieka, dla społeczności i dla planety. To są kamienie węgielne, które wyznaczają kierunki naszego rozwoju – mówi Artur Jankowski, prezes zarządu Nestlé Polska.
Szwajcarski gigant spożywczy nie radzi sobie z obecnymi wyzwaniami gospodarczymi i wysoką inflacją. Z tego powodu postanowił znacząco ograniczyć ofertę swoich produktów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas