Nestlé wypuszcza linię mrożonek dla osób przyjmujących Ozempic

Koncern Nestlé, producent mrożonek, stworzył całkiem nową linię posiłków stworzonych specjalnie dla osób przyjmujących leki na odchudzanie na bazie GLP-1, takie jak Ozempic.

Publikacja: 21.05.2024 23:09

Nestle wypuszcza gotowe dania mrożone dla pacjentów na Ozempicu

Nestle wypuszcza gotowe dania mrożone dla pacjentów na Ozempicu

Foto: Bloomberg

Nowa marka mrożonek o nazwie Vital Pursuit będzie składać się z 12 porcjowanych posiłków, bogatych w białko i błonnik, które mają być uzupełnieniem kuracji dla osób stosujących leki odchudzające GLP-1, ale także dla konsumentów skupiających się na kontrolowaniu wagi – poinformowała firma.

To pierwsza marka Nestlé przeznaczona specjalnie dla osób stosujących leki, takie jak Ozempic i Wegovy, która dołącza do innych firm, które starają się dostosować do zmian rynkowych wywołanych lekami na odchudzanie. J.P. Morgan przewiduje, że rynek leków na otyłość wkrótce będzie wart 100 miliardów dolarów i szacuje, że do 2030 roku około 9 procent populacji USA będzie stosować leki odchudzające.

Czytaj więcej

Ozempic pomoże także w profilaktyce zawałów serca? Zachęcające wyniki

Ozempic zmienił nawyki żywieniowe Amerykanów

Leki na odchudzanie zmieniły nawyki żywieniowe pacjentów, tak pod względem wielkości porcji jak i częstotliwością spożywania posiłków. Dyrektor generalny Nestlé North America, Steve Presley, poinformował w komunikacie prasowym, że Vital Pursuit „zapewnia dostępne, smaczne opcje żywności, które zaspokajają potrzeby konsumentów”.

Pełna oferta linii Vital Pursuit trafi do sklepów jeszcze w tym roku w sugerowanej cenie 4,99 dolarów lub niższej. Posiłki przygotowywane są z tak by pacjenci przyjmujący leki na odchudzanie otrzymywali odpowiednie dawki dzienne witamin, mikroelementów oraz białka.

Czytaj więcej

Kolejna branża odczuła „efekt Ozempicu”. Chce na tym zarobić miliony

Nestlé ma nadzieję w ten sposób pozyskać nowych klientów i wyprzedzić konkurencję na coraz trudniejszym rynku gotowych dań w Stanach Zjednoczonych.

Nagły wzrost popularności leków GLP-1 postrzegają także jako szansę inne firmy, takie jak GNC, niegdyś stojąca na granicy bankructwa sieć sprzedaży witamin i suplementów dietetycznych. W zeszłym miesiącu firma poinformowała, że w sklepach stworzy specjalną sekcję z witaminami, koktajlami proteinowymi i suplementami dostosowanymi do osób przyjmujących leki GLP-1.

Wszyscy chcą zarobić na Ozempicu

Organizacja WeightWatchers uruchomiła program członkowski dla osób, który zapewnia członkom dostęp do lekarzy, którzy mogą przepisywać te leki. Zawarła także umowę o wartości ponad 100 milionów dolarów na zakup Sequence, firmy z branży telezdrowia, która oferuje pacjentom wirtualne recepty na leki odchudzające.

Czytaj więcej

Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł

Koncerny spożywcze, takie jak Nestlé, również przygotowują się, do tego, iż konsumenci GLP-1 będą kupowali mniej słodkich przekąsek i napojów. W zeszłym roku analitycy J.P. Morgan wyliczyli, że pacjenci przyjmujący GLP-1 kupili około 8 proc. mniej żywności – w tym przekąsek, napojów bezalkoholowych i produktów wysokowęglowodanowych – w porównaniu z rokiem poprzednim i w porównaniu z konsumentami, którzy nie stosowali tych leków.

Nowa marka mrożonek o nazwie Vital Pursuit będzie składać się z 12 porcjowanych posiłków, bogatych w białko i błonnik, które mają być uzupełnieniem kuracji dla osób stosujących leki odchudzające GLP-1, ale także dla konsumentów skupiających się na kontrolowaniu wagi – poinformowała firma.

To pierwsza marka Nestlé przeznaczona specjalnie dla osób stosujących leki, takie jak Ozempic i Wegovy, która dołącza do innych firm, które starają się dostosować do zmian rynkowych wywołanych lekami na odchudzanie. J.P. Morgan przewiduje, że rynek leków na otyłość wkrótce będzie wart 100 miliardów dolarów i szacuje, że do 2030 roku około 9 procent populacji USA będzie stosować leki odchudzające.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje
Przemysł spożywczy
Koreańskie zupki za ostre? Mają zniknąć ze sklepów bo są „groźne dla dzieci”
Przemysł spożywczy
Producent bananów Chiquita zapłaci miliony za wspieranie grupy terrorystycznej
Przemysł spożywczy
Żywność z Rosji i Białorusi nie wjedzie na Litwę. Długa lista zakazanych produktów
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Przemysł spożywczy
Jasny punkt w wojennej gospodarce Ukrainy. Te firmy zarabiają lepiej niż przed inwazją
Przemysł spożywczy
Polska fabryka dań gotowych przechodzi z amerykańskich rąk do francuskich