Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą

Nowy Mercedes-AMG E 53 to hybryda o szalonej mocy. Ma 612 KM, czyli tyle, ile poprzednie E 63 AMG, ale to jeszcze nie koniec. Wkrótce pojawi się bowiem jeszcze mocniejsza odmiana.

Publikacja: 19.03.2024 05:02

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ - tak brzmi pełna nazwa tego modelu

Foto: mat. prasowe

612 KM - oto moc, którą legitymował się Mercedes-AMG E 63 S poprzedniej generacji. Ta ceniona „biznesowa limuzyna” (lub kombi) dla prezesów, którzy zawsze wychodzili z domu na biznesowe spotkania za późno i musieli to nadrabiać na trasie, korzystała z podwójnie doładowanego silnika V8. Tak pokaźne stado koni mechanicznych sprawiało, że E 63 było mocniejsze np. od konkurencyjnego Audi RS6. Teraz witamy na rynku nową klasę E ze znaczkiem AMG. Też ma 612 KM (przy włączonej procedurze startowej, „normalnie” do dyspozycji kierowcy pozostaje 585 KM), ale… wcale nie mówimy tu o topowym 63, a słabszym 53. Co to oznacza? Wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza klasa E AMG. Ale już ta odmiana może zachwycić osiągami.

Pozostało 80% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę