Lista wszystkich nowych modeli aut, które pojawią się w 2023 r.

Planujesz kupić w tym roku nowy samochód? Powinno to pójść o wiele łatwiej niż w 2022 roku. Oto lista nowych modeli, które pojawią się w tym roku w salonach samochodowych. Może warto poczekać na nową generację, ale wręcz odwrotnie, czym prędzej kupić schodzący z rynku model.

Publikacja: 08.01.2023 11:26

Hyundai Kona

Hyundai Kona

Foto: mat. prasowe

ABARTH
Pierwszy elektryczny model marki. Dobrze, że się pojawi, bo aktualne potfolio składa się z jednego modeli - 500 - dostępnego w dwóch wersjach nadwozia - klasyczne i cabrio. Abarth 500e nazuje na Fiacie 500e z większym akumulatorem o pojemności 42 kWh. Elektryczny Fiat ma maksymalnie 118 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Abarth będzie mocniejszy - 155 KM i 234 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7 s. Dodatkowa funkcja to generator dźwięku, który ma przypominać w brzmieniu... klasycznego, benzynowego Abartha. Rynkowa premiera prawdopodobnie w połowie 2023 roku.

Abarth 500e

Abarth 500e

mat. prasowe

ALFA ROMEO
Włosi wprowadzą do sprzedaży lekko zmodernizowane modele Giulia i Stelvio. Na zewnątrz obydwa modele zmienią się lekko z przodu i tyłu - (m.in. nowe wkłady świateł, które nawiązujący do nowej Alfy Romeo Tonale). W środku nowe ciekłokrystaliczne ekrany. Pojawi się też wersja Competizione. Zmodernizowane Alfy Romeo Giulia i Stelvio będą dostępne w trzech wersjach silnikowych: benzynowej 280 KM i z dwoma dieslami - 160 i 210 KM. Premiera w okolicach lutego. Jest szansa, że w tym roku Alfa pokaże koncepcyjną wersję coupe z centralnie zabudowanym silnikiem V6 (premiera w 2025 r.) oraz mniejszego od Tonale SUV-a, który prawdopodobnie nazywać się będzie Brennero.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio

mat. prasowe

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

mat. prasowe

AUDI
Nowy model Audi na rok 2023 to elektryczny SUV Q6 e-tron, model wielkością ulokowany między Q4 e-tron, a Q8 e-tron, który do niedawna nosił oznaczenie e-tron. Mimo gabarytów Q5 powinien być równie przestronny jak Q7. Dzięki stworzonej wspólnie z Porsche platformie PPE możliwa jest instalacja elektryczna o napięciu 800 V i zasięg prawie 500 km. Premiera Q6 e-trona planowana jest na czwarty kwartał 2023 r. Reszta planowanych w tym roku modeli Audi to modernizacje i nowe wersje. I tak planowane są cztery modele po liftingu: A6 i Q8 (premiera w trzecim kwartale), Q7 (premiera pod koniec roku) i pokazane już Q8 e-tron (pierwszy kwartał). W nowej wersji Perfomance pojawi się Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback - moc 630 KM w salonach w połowie roku.

Audi SQ8 e-tron

Audi SQ8 e-tron

mat. prasowe

Audi Q8 Sportback e-tron

Audi Q8 Sportback e-tron

mat. prasowe

Audi RS6 Avant Performance

Audi RS6 Avant Performance

mat. prasowe

BMW
BMW nie zwalnia tempa. To będzie bardzo emocjonujący rok premier aut spod znaku M GmbH. Jednak najpierw do salonów wjedzie nowa seria 7, a nieco później (okolice kwietnia) przez wielu oczekiwany i opracowany przez M GmbH SUV XM (od 935 tys. zł). Równie dużo emocji za kółkiem zapewni nowe M2 Coupe - 3 litry, 460 KM, do wyboru skrzynia automatyczna lub manualna. Cena stratuje od 350 000 złotych, premiera wiosną. Fani pewnie już nie mogą się doczekać na pierwsze w historii BMW M3 Touring (510 KM), które już powoli zjeżdża do salonów (od 497 tys. zł). Ważną premierą będzie kompletnie nowa seria 5. Ósma generacja po raz pierwszy pojawi się również w wersji w pełni elektryczny jako model i5. Jest szansa, że nowe M5 pojawi się również z nadwoziem touring. Premiera prawdopodobnie wiosną. Inną nowością powinna być nowa generacja X2, która też pojawi się z napędem elektrycznym.

BMW XM

BMW XM

mat. prasowe

CUPRA
Pod koniec 2023 r. zadebiutuje nowy model Cupry. Tavascan będzie elektrycznym SUV-em klasy średniej i stanie się topowym modelem marki. Drugi elektryczny model Cupry otrzyma w topowej wersji silnik o mocy 306 KM i baterię o pojemności 77 kWh (zasięg około 450 km). W sprzedaży model pojawi się prawdopodobnie dopiero w 2024 roku.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

mat. prasowe

DACIA
Najważniejszą premierą dla rumuńskiej marki w 2023 roku będzie pierwszy w historii hybrydowy napęd. Spalinowo-elektryczna jednostka napędowa o mocy 140 KM trafi do modelu Jogger. Auto powinno pojawić się w marcu w salonach Dacii.

Dacia Jogger Hybrid

Dacia Jogger Hybrid

mat. prasowe

DS
DS przedstawi w 2023 roku trzy zmodernizowane modele. Nowy DS 7 trafi na rynek już w styczniu. Z jego nazwy znika oznaczenie Crossback i zostaje po prostu DS7. Analogicznie nazwa zmieni się w zmodernizowanym DS 3, który na rynku pojawi się na początku wiosny. Pod koniec roku do salonów wjedzie trzecia nowość 2023 roku zmodernizowany, topowy model DS 9.

DS 3

DS 3

mat. prasowe

DS 7

DS 7

mat. prasowe

FERRARI
W salonach pojawi się zupełnie nowy model - pierwszy SUV Ferrari - Purosangue. Ma dwie pary drzwi, cztery miejsca, napęd na wszystkie koła i wolnossący silnik V12. Ale nie będzie miał haka holowniczego. Pojemność bagażnika wynosi 473 litry, tylną kanapę można złożyć i kufer powiększyć o dodatkową przestrzeń. Moc 725 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, od 0 do 200 km/h w 10,6 sekundy. Dostawy mają się rozpocząć w drugim kwartale.

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

mat. prasowe

FIAT
Według niepotwierdzonych informacji w tym roku Fiat zaprezentuje nową odsłonę modelu Punto, który może też nosić nazwę Fiat 600 lub Uno, Uno Cross. Ma być to model segmentu B w formacie aktualnego Fiata 500X zbudowany na tej samej platformie co Opel Corsa czy Peugeot 208.

FORD
Pod kątem premier to będzie dobry rok dla Forda. Czekają nas aż dwie premiery prosto z USA. Pierwszą będzie nowa generacja Mustanga, która pojawi się pod koniec lata, a na koniec roku na polskim rynku powinien zadebiutować Ford Bronco. Z innych nowości - nowa generacja, opracowana wspólnie z Volkswagenem Forda Rngera i zmodernizowana Kuga. W 2023 roku pożegnamy się na dobre z Fiestą. Powinien pojawić się nowy model elektryczny wymiarami mniejszy od aktualnego Mustanga Mach-E.

Ford Mustng GT

Ford Mustng GT

mat. prasowe

Ford Bronco

Ford Bronco

mat. prasowe

Ford Ranger

Ford Ranger

mat. prasowe

HONDA
W salonach pojawi się nowa Honda Civic Type R z 4-cylindrowym silnikiem VTEC turbo o mocy 329 KM. Oprócz tego powinien pojawić się miejski elektryczny SUV, kompaktowy hybrydowy ZR-V i zmodernizowany CR-V i poprawiona Honda Jazz.

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R

mat. prasowe

Nowa Honda CR-V w wersji na rynek amerykański

Nowa Honda CR-V w wersji na rynek amerykański

mat. prasowe

Honda ZR-V

Honda ZR-V

mat. prasowe

HYUNDAI
Główną premierą 2023 roku będzie zaprezentowany już Ioniq 6. Bazowa wersja nowego elektryka ma mieć 151 KM i akumulator o pojemności 53 kWh, mocniejsza 229 KM i akumulator 77,4 kWh. Auta powinny pojawić się na początku roku w salonach. Hyundai w 2023 roku odmłodzi gamę SUV-ów poczynając od spektakularnie wyglądającej drugiej generacji Kony, która jest o 15 cm dłuższa od poprzedniczki i ma o 6 cm większy rozstaw osi. Zmodernizowany zostanie Tucson, a piąta generacja Santa Fe będzie miała nową odsłonę. Jest też opcja, że w ofercie pojawi się pierwsza wersja sportowego modelu N bazującego na elektrycznym Ioniqu 5, ma mieć aż 570 KM i rozpędzać się do setki w 3,5 sekundy.

Hyundai Kona

Hyundai Kona

mat. prasowe

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6

mat. prasowe

JEEP
Produkowany w Polsce pierwszy w pełni elektryczny Jeep miał swój oficjalny publiczny debiut podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku. Avenger to SUV z akumulatorem 54 kWh i mocą 156 KM, który pojawi się w sprzedaży w pierwszej połowie roku i startuje z ceną 174 000 zł. Co ciekawe na wybranych rynkach będzie można kupić Avengera z silnikiem spalinowym. 

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

KIA
Dla Kii w 2023 roku główną premierą będzie model EV9. To siedmiomiejscowy SUV na platformie E-GMP (na zdjęciu studyjny Concept EV9) z technologią 800 V, zasięgiem około 500 km i mocą do 600 KM. Koncepcyjny model ma prawie pięć metrów długości i 22 calowe koła. W drugiej połowie roku pojawi się specjalna edycja modelu Sportage, który obchodzi swoje 30-lecie. W sprzedaży pojawi się też zmodernizowana Kia Picanto i Sorento.

Kia EV9 Concept

Kia EV9 Concept

mat. prasowe

LAMBORGHINI
Ostatni Aventador opuścił już fabrykę w San Agata nadszedł więc czas na kontynuację. Jego następca zostanie przedstawiony w 2023 roku. Póki co spekuluje się jak będzie wyglądał i jaki napęd będzie użyty, ale raczej spodziewany jest ostatni V12 Lamborghini, który zostanie prawdopodobnie zelektryfikowany. Drugą premierą będzie Lamborghini Huracan Sterrato, podwyższona o 44 mm wersja sportowego coupe, która będzie dostępna w limitowanej edycji 1499 sztuk.

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

mat. prasowe

LAND ROVER
Po wersji 90 i 110 do sprzedaży trafił trzeci wariant Defendera z oznaczeniem 130. To najdłuższa wersja, która w środku pomieści aż ośmiu pasażerów i sporo bagażu. Land Rover Defender 130 z miejscem dla ośmiu osób startuje z ceną 436 800 zł. Jest droższy o 95 tys. zł od modelu 110 i o 113 800 zł od dziewięćdziesiątki. Auta właśnie teraz wjeżdżają do salonów.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

LEXUS
W salonach na początku roku pojawi się zaprezentowany już w 2022 r. topowy SUV japońskiej marki. Nowa generacja RX dostępna wyłącznie z silnikami hybrydowymi startuje z ceną 352 900 zł. W pierwszym kwartale premierę będzie miał lekko odmłodzony UX.

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Lexus UX

Lexus UX

mat. prasowe

MASERATI
Być może w 2023 roku Maserati nas czymś zaskoczy, jednak póki co pewne jest, że w salonach pojawią się modele, które prezentowane były w zeszłym roku. To MC20 Cielo, czyli otwarta wersja coupe MC20 z silnikiem umieszczonym centralnie, o mocy 630 KM, który ma 6-cylindrów i trzy litry pojemności. Dużo ważniejszą premierą będzie nowe GranTurismo w tym również w elektrycznej wersji Folgore. Coupe będzie też dostępne z silnikiem z MC20 o mocy 490 KM lub 550 KM. Pod koniec roku Maserati uzupełni ofertę o w pełni elektryczny model Grecale Folgore.

Maserati MC20 Cielo

Maserati MC20 Cielo

mat. prasowe

Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo

mat. prasowe

Maserati Grecale Folgore

Maserati Grecale Folgore

mat. prasowe

MAZDA
2023 rok będzie w Maździe rokiem powrotu silnika Wankla. Na targach w Brukseli (14-23 stycznia) zaprezentowana zostanie nowa wersja elektrycznej Mazdy MX-30, która zostanie wyposażona w dodatkowy spalinowy napęd (range extender) składający się z silnika Wankla. Do salonów wjedzie specjalna edycja na 20-lecie Mazdy 6 i lekko zmodernizowana MX-5 i model CX-80 jako 7 miejscowa wersja modelu CX-60.

Mazda 6 Anniversary Edition

Mazda 6 Anniversary Edition

mat. prasowe

MERCEDES
To będzie rok premier dla Mercedesa. Jedną z najważniejszych będzie nowa generacja klasy E. Klasę A, B, CLA, GLA, GLB, GLA, GLA czeka w tym roku modelowym modernizacja. Do nowego GLC dołączy wersja coupe. W sprzedaży pojawią się pokazane już elektryczne SUV-y EQS i EQE. Ważnym debiutem będzie też nowa gama modeli CLE w wersjach coupe i cabrio, które zrobią szpagat pomiędzy wycofane z gamy modele coupe i cabrio w klasie E i S. AMG wprowadzi nową generację modelu GT, ale wcześniej wejdzie do sprzedaży topowa wersja Mercedesa-AMG S 63 S E Performance z silnikiem V8 o mocy 843 KM.

Mercedes EQE SUV

Mercedes EQE SUV

mat. prasowe

Mercedes EQS SUV

Mercedes EQS SUV

mat. prasowe

MITSUBISHI
Nowością jest Mitsubishi ASX, który bazuje na Renault Captur i nie ma zupełnie nic wspólnego z poprzednim modele ASX. Auto w salonach pojawi się pod koniec marca 2023 r. Do łask ma wrócić również nazwa Colt. Nowy model zbudowany na Renault Clio będzie debiutować pod koniec roku.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

mat. prasowe

Pierwsze zdjęcia nowego Mitsubishi Colt

Pierwsze zdjęcia nowego Mitsubishi Colt

mat. prasowe

NISSAN
W sprzedaży pojawi się czwarta generacja modelu X-Trail, która swoją premierę miała na koniec 2022 roku. W ofercie są trzy silniki benzynowe (w tym dwie hybrydy). Cena od 181 500 zł.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

mat. prasowe

OPEL
Astra z napędem w pełni elektrycznym będzie dostępna zarówno z klasycznym 5-drzwiowym nadwoziem jak i w wersji kombi, którą Opel nazywa Sport Tourer. Model otrzyma baterię o pojemności 54 kWh, silnik o moc 156 KM i zasięg około 400 km. Debiut rynkowy będzie miał miejsce wiosną. Druga nowość to modernizacja Corsy, która z przodu otrzyma charakterystyczny dla Opla przód nazwany "Vizor".

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

mat. prasowe

PEUGEOT
Równo z elektryczną Astrą pojawią się zelektryfikowane warianty Peugeota 308 i 308 SW. Nowością modelową jest Peugeot 408, elegancka limuzyna coupe, która startuje z kwotą 143 tys. zł i pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2023 r. Modele 208 i 2008 otrzymają modernizację.

Peugeot 408

Peugeot 408

mat. prasowe

Peugeot e308

Peugeot e308

mat. prasowe

PORSCHE
Być może pod koniec 2023 roku doczekamy się prezentacji nowej generacji Panamery. Porsche powinno też w tym roku odsłonić elektryczną wersję Macana, która będzie się różnić wyglądem od aktualnego modelu spalinowego. Do salonów wjedzie również wyjątkowa wersja Porsche 911 Dakar.

Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar

mat. prasowe

RENAULT
Po premierze modelu Austral Renault w tym roku będzie bardziej wstrzemięźliwe z premierami. Jedyną pewną jest nowa elektryczna wersja Kangoo E-Tech Electric z akumulatorem o pojemności 45 kWh.

Renault Kangoo E-Tech Electric

Renault Kangoo E-Tech Electric

mat. prasowe

ROLLS ROYCE
Pod koniec roku powinien zadebiutować w pełni elektryczny model Spectre. Rolls-Royce opisuje ten model jako reprezentanta zupełnie nowej klasy samochodów nazwanej Ultra-Luxury Electric Super Coupe. Wstępne dane wskazują, że elektryczny Rolls ma mieć zasięg około 520 km, oferować 900 Nm momentu obrotowego i moc 585 KM.

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

mat. prasowe

SKODA
W 2023 roku zobaczymy nowe modele Skody, ale raczej żaden z nich nie trafi do sprzedaży. Pod koniec roku pojawi się nowa generacja Skody Kodiaq i Superb. Skoda Scala i Kamiq otrzymają modernizację.

SUZUKI
W 2023 roku jest szansa na pojawienie się nowego Swifta. Czwarta generacja jest już intensywnie testowana w dobrze zamaskowanych egzemplarzach po publicznych ulicach. Nowy Swift prawdopodobnie nie urośnie (3,85 metra) i pojawi się tak jak aktualny z miękką hybrydą.

TOYOTA
Do salonów wjechał właśnie odświeżony rynkowy hit - Toyota Corolla. Nieco później pojawi piąta generacja Priusa, która nie tylko ma zupełnie nowy wygląd, ale również technicznie posiada najnowszą generację napędu hybrydowego. Zaprezentowany zostanie nowy C-HR, który w sprzedaży pojawi się w 2024 roku. Do sprzedaży trafi wreszcie elektryczny model bZ4X

Toyota Corolla

Toyota Corolla

mat. prasowe

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X

mat. prasowe

Toyota Prius

Toyota Prius

mat. prasowe

VOLKSWAGEN
Nazywany elektrycznym następcą Passata model ID.7 premierę ma już za sobą. To duża limuzyna w styli coupe, która rynkowy debiut zaliczyć ma w 2024 r. W tym roku w sprzedaży pojawi się za to ID.Buzz z wydłużonym rozstawem osi i zmodernizowany ID.3, który ma otrzymać lepsze materiały, odświeżony wygląd i zmodernizowane wnętrze. Będą też modele z klasycznymi napędami - jesienią zaprezentowana zostanie dziewiąta generacja Passata (tylko z nadwoziem Variant), będzie też nowy Tiguan. Jednak na rynku obydwa modele pojawią się w 2024 r. Facelifting otrzymają SUV-y T-Cross i Touareg. Na początku roku do salonów dojedzie nowy Amarok.

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

mat. prasowe

VOLVO
Premierą roku będzie elektryczne Volvo XE90. To pierwszy model Volvo oparty na nowej elektrycznej platformie. W momencie premiery rynkowej EX90 będzie wyposażony w baterię o pojemności 111 kWh (107 kWh netto), a to wystarczy na osiągnięcie zasięgu 600 km w cyklu WLTP. Bateria naładuje się od dziesięciu do 80 procent poniżej 30 minut. Volvo EX90 Performance Ultra zostało wycenione na kwotę 479 900 zł. Szwedzi mogą zaprezentować jeszcze koncept miejskiego elektryka EX30. Modele XC40 i C40 Recharge powinny doczekać się w 2023 roku modernizacji.

Volvo XE90

Volvo XE90

mat. prasowe

ABARTH
Pierwszy elektryczny model marki. Dobrze, że się pojawi, bo aktualne potfolio składa się z jednego modeli - 500 - dostępnego w dwóch wersjach nadwozia - klasyczne i cabrio. Abarth 500e nazuje na Fiacie 500e z większym akumulatorem o pojemności 42 kWh. Elektryczny Fiat ma maksymalnie 118 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Abarth będzie mocniejszy - 155 KM i 234 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7 s. Dodatkowa funkcja to generator dźwięku, który ma przypominać w brzmieniu... klasycznego, benzynowego Abartha. Rynkowa premiera prawdopodobnie w połowie 2023 roku.

Pozostało 96% artykułu
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę
Premiery
Lamborghini Urus SE stał się hybrydą. Ale włoski SUV zachował silnik V8