Właściciel, a nie deweloper, ustali zarządcę

Deweloperzy narzucają kupującym osoby, które będą zarządzały ich budynkiem, oraz czas sprawowania takiego zarządu. Łamią w ten sposób prawo - twierdzi Urzą...

Klient musi uważać na nowe pułapki w umowach z bankami

Banki każą klientowi płacić za to, że rozwiązują z nim umowę, a także zapewniają sobie prawo dowolnego ustalania pobieranych opłat - to niektóre z najnowsz...

Trzeba doładować konto, aby nie stracić pieniędzy

Osoby mające telefony na kartę muszą ściśle przestrzegać terminów doładowania. Inaczej mogą mieć zablokowane konto, stracić zgromadzone na nim niewykorzyst...

Firmy zapłacą karę do 10 proc. przychodu również za naruszanie praw konsumentów

Już niebawem przedsiębiorcy będą karani za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, bez wcześniejszego upominania ich przez prezesa Urzędu Ochrony Konk...

Rzetelnego klienta bank musi pytać o zgodę na przetwarzanie danych

Klient, który nie miał kłopotów z terminową spłatą kredytu, musi wyrazić zgodę na dalsze przetwarzanie przez banki danych o jego zobowiązaniu. Dotyczy to r...

Firmy wysyłkowe oszukują naiwnych

Emeryci i renciści najczęściej padają ofiarą firm wysyłkowych, które łamią prawo, informując o rzekomych wysokich wygranych pieniężnych - alarmuje Urząd Oc...

Ograniczenie lichwy może zmniejszyć zyski z bankowych lokat

Konsumenci mieli uniknąć drakońskich odsetek od kredytu dzięki ustawie antylichwiarskiej. Okazuje się jednak, że może ona powodować odwrotny skutek - pozba...

Zmiana regulaminu pozwala odejść klientowi przed czasem

Operator sieci Era GSM żąda kar umownych od klientów, którzy odstępują od umowy po zmianie regulaminu świadczenia usług. Urząd Komunikacji Elektronicznej z...

Za opóźniony przelew klient może dostać odszkodowanie

Klienci poczty i innych firm, za pośrednictwem których reguluje się rachunki, mają prawo starać się o rekompensatę, jeśli ich pieniądze nie były przekazane...

Oszukany pasażer nie jest bezbronny

Za zgubiony bagaż, opóźniony lub odwołany lot pasażer może domagać się od linii lotniczej rekompensaty. Coraz więcej instytucji pomaga im w dochodzeniu praw.

Mandaty karne za ubranka dziecięce

Podanie innego składu surowcowego niż rzeczywisty może być przyczyną złożenia reklamacji na podstawie tzw. niezgodności towaru z umową.

Co dalej z upadłością konsumencką

Ważą się losy indywidualnej upadłości konsumenckiej. Komisje, do których trafił projekt ustawy, rekomendują Sejmowi odrzucenie koncepcji przygotowanej prze...

Sprzedawca oferując towar, musi podać pełną cenę

Firmy muszą w podawanych cenach swoich towarów lub usług uwzględniać VAT i akcyzę. Dotyczy to również reklam

Za niewykorzystany karnet należy się zwrot pieniędzy

Narciarze, którzy nie wykorzystają wszystkich wykupionych przejazdów lub zostaną im na karnecie punkty, powinni otrzymać od stacji narciarskiej proporcjona...

Biuro podróży musi rozpatrzyć grupową reklamację

Niezadowoleni turyści mogą połączyć siły i złożyć zbiorową reklamację. Organizator wyjazdu ma obowiązek ją rozpatrzyć. Musi też przyjąć skargi, które nie m...

Najemca powinien wiedzieć, jak wysoka będzie podwyżka

Gmina musi w umowach z najemcami swoich lokali użytkowych dokładnie określić, kiedy i w jakiej wysokości możliwe są zmiany wysokości czynszów. Podwyżki nie...

Reklamy nie będą mogły oszukiwać kupujących

Klienta nie będzie już można kusić zapewnieniami o wielkich wygranych, które na niego czekają, gdy zdecyduje się kupić towar

W reklamie nie będzie tanich chwytów

Ze skrzynek na listy znikną ulotki o rzekomych wygranych w konkursach, a linie lotnicze nie będą mogły mamić biletami za złotówkę.