Podkreśla to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył 7 tys. zł kary na Polski Związek Firm Deweloperskich (PZFD). Chodziło o katalog-załącznik do kodeksu dobrych praktyk PZFD opublikowany w Internecie w grudniu 2007 r.
Związek określił w nim zasady umowy deweloperskiej. W reklamie tego katalogu PZFD ogłaszał, że uzyskał on akceptację UOKiK, co było niezgodne z prawdą. Urzędnicy zaakceptowali tylko stworzony wcześniej kodeks dobrych praktyk, ale nie dodany do niego katalog.
Zdaniem UOKiK podanie tej nieprecyzyjnej informacji miało znaczenie dla konsumentów przy wyborze kontrahenta, tym bardziej że katalog zawierał kontrowersyjne zapisy, m.in. o możliwości zmiany powierzchni mieszkania.
[b]Teraz związek musi umieścić decyzję prezesa UOKiK na swojej stronie internetowej na sześć miesięcy, a jej sentencję ogłosić w gazetach[/b].
UOKiK powołał się na obowiązującą już ponad rok [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=238605]ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r. nr 171, poz. 1206 ze zm.)[/link]. Ustawa uznaje za wprowadzanie w błąd m.in. rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.