Zastrzeżenia [link=http://www.uokik.gov.pl]Urzędu[/link] wobec Poczty Polskiej wzbudziło niedotrzymywanie terminów dostarczania przesyłek i listów.
Urząd uznał, że w 2007 r. Poczta nie dotrzymywała minimalnych wskaźników terminowości w przypadku wszystkich paczek, listów priorytetowych dostarczanych nazajutrz oraz listów zwykłych.
Natomiast w przypadku internetowych prowajderów UOKiK zakwestionował zastrzeganie w umowie prawa do pobierania opłat za ponowne włączenie usługi (lub uruchomienie w pełnym zakresie) po odłączeniu z powodu niezapłaconych rachunków. Przykładowo Dialog od swoich abonentów za wymienione czynności jednorazowo pobierał 61 zł.
Niezgodne z prawem jest także wymaganie przez spółkę Aster zapłacenia rachunku pomimo, że konsument go nie otrzymał.
Dialog będzie musiał zapłacić ponad 1,8 mln zł, Aster prawie 1,6 mln zł, a Tele2 blisko 4 mln zł.