Inspekcja Handlowa sprawdza solaria

IH zakwestionowała 35 proc. skontrolowanych urządzeń opalających ze względu na przekroczenie dopuszczalnego poziomu promieniowania lamp.

Ruszy pozew zbiorowy przeciwko deweloperowi

W postępowaniu grupowym można dochodzić szeroko pojętych roszczeń, nie tylko wyraźnie wskazanych w ustawach konsumenckich.

Sztuczne mleko bez zdjęć niemowląt na opakowaniu

Producenci preparatów do karmienia niemowląt na bazie mleka nie będą mogli umieszczać na opakowaniach zdjęć niemowląt lub zdjęć idealizujących skutki spoży...

Dłuższa ochrona konsumenta

Prawo ma chronić przed zaprogramowanym psuciem się produktów w określonym czasie.

Jak bezpiecznie wynająć mieszkanie na wypoczynek?

Jeśli nie wynegocjujemy korzystnych warunków w umowie najmu, może się okazać, że to nie pogoda, ale konflikt z właścicielem popsuje nam urlop

Prawa konsumenta: Inspekcja żywności nie umożliwia świadomych wyborów

Praktyka inspekcji kontrolujących znakowanie produktów żywnościowych nie umożliwia świadomych wyborów konsumenckich, a więc niejako działa wbrew polityce p...

Nowińska: Internetowa reklama narusza prywatność

Fryderyk Zoll w XIX w. pisał, że szwindle w sferze konkurencji są jak hydra stugłowa, której po odcięciu jednego łba odrastają nowe. Do reklamy w Interneci...

Opłata manipulacyjna

Student prywatnej uczelni jest konsumentem i podlega szczególnej ochronie

Bezpieczne wakacje: jak ograniczyć ryzyko wyjazdu z zadłużonym biurem, które zaraz ogłosi upadłość

Są sposoby, by ograniczyć ryzyko wyjazdu na wakacje z bankrutem, który za chwilę ogłosi upadłość.

Biura podróży: Czytajmy dokładnie oferty wyjazdów

Wszelkie niedopowiedzenia w folderze czy umowie świadczą na niekorzyść biura. Lepiej porównać warunki oferowane przez różne firmy.

Bezpieczne wakacje z "Rz" i UOKiK: Jak dobrze wybrać biuro podróży

O tym jak dobrze wybrać biuro podróży opowiadał dla "Rz" Jacek Marczak, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Sklep internetowy musi informować klienta o jego prawach

Sklep internetowy musi informować klienta o jego prawach. Nie wystarczy umieszczenie ich w regulaminie.

Abonament RTV wzrośnie o 65 groszy

W przyszłym roku o 65 groszy wzrośnie miesięczny abonament za odbiorniki RTV.

PKP potrąci mniej w razie zwrotu biletu

Koszt wystawienia biletu jest zawsze taki sam. Dlatego przewoźnicy kolejowi nie mogą brać od pasażerów odstępnego liczonego w procentach jego wartości.

Pudełko nie jest niezbędne do złożenia reklamacji

Sprzedawca nie może uzależnić przyjęcia reklamacji towaru od konieczności dostarczenia oryginalnego opakowania.

Będzie abolicja na abonament RTV dla emerytów i niepełnosprawnych

Będzie abolicja dla emerytów i niepełnosprawnych, których skarbówka ściga za zaległy abonament. Projekt w tej sprawie przygotowali senatorowie.

Brak wady ukrytej udowadnia sprzedawca samochodu

To nie kupujący musi udowadniać, że samochód miał wadę w chwili jego wydania.

Kiedy biuro podróży odpowiada, gdy klient jest niezadowolony

To, że w katalogu pojawił się błąd, nie oznacza, że organizator wyjazdu usprawiedliwi złe wykonanie usługi. Klientowi należy się rekompensata.

Biuro podróży nie może zastrzec zmiany godziny i miejsca odlotu

Biuro podróży nie zastrzeże sobie możliwości zmiany miejsca odlotu czy programu imprezy.

Klient biura podróży może podważyć zakazane klauzule

Każdy konsument może wystąpić z powództwem do SOKiK o uznanie klauzuli za niedozwoloną. Złożenie pozwu jest wolne od opłat - przypomina Krzysztof Lehmann z...