Precedensowy wyrok dla twórców dzieł i organizacji zbiorowego zarządzania

Aby podważyć legitymację do żądania wynagrodzenia, trzeba wykazać, że inna organizacja zarządzająca utworami rości sobie prawo do nich.

Nie mamy „prawa do bycia zapomnianym” przez Google

Rzecznik generalny Jääskinen uważa, że dostawcy usług wyszukiwania za pomocą wyszukiwarki internetowej nie są odpowiedzialni za dane osobowe zamieszczone n...

ZAiKS musi udowodnić, że impreza się odbyła i wykorzystywano na niej chronioną muzykę

Sama informacja o imprezie to za mało, aby domagać się odszkodowania za naruszenie praw autorskich twórców zrzeszonych w ZAiKS.

Koniec zawyżonych rachunków za Internet w komórce

Operator ostrzeże klienta, że wyczerpał przewidziany w umowie limit na korzystanie z Internetu.

Globalne obawy o Google Glass

GIODO chce przetestować nowy gadżet amerykańskiego koncernu, by sprawdzić, czy nie naruszy on polskiego prawa.

Dane osobowe: jakie zagrożenia w Internecie

Niezbędna jest większa znajomość cyberzagrożeń.

Niepełnosprawni: Nadawca programów w Internecie mogą emitować mniej programów dla niesłyszących

Małe stacje telewizyjne mogą ograniczyć emisję programów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Treści w Internecie - prawo nie nadąża

Przypomnijmy sobie protesty w sprawie ACTA. Media wywołały histerię skierowaną przeciwko „spiskowi korporacji” przewidującemu cenzurę w sieci oraz monitoro...

Jak zgodnie z prawem korzystać z internetu

Większość aktywnych zawodowo Polaków korzysta z Internetu. Umożliwia on nam nie tylko szybki kontakt z osobami będącymi nawet w odległych zakątkach świata,...

Reklama
Reklama

ACTA a unijny projekt rozporządzenia o ochronie danych osobowych

Unijny projekt rozporządzenia o ochronie danych osobowych bywa porównywany do ACTA. Niesłusznie – zauważa ekspert.

Dzieła osierocone mają być dostępne

Do jesieni Ministerstwo Kultury zamierza opracować założenia noweli prawa autorskiego. Ma ona rozwiązać problem dzieł osieroconych w Polsce.

Nowińska: Internetowa reklama narusza prywatność

Fryderyk Zoll w XIX w. pisał, że szwindle w sferze konkurencji są jak hydra stugłowa, której po odcięciu jednego łba odrastają nowe. Do reklamy w Interneci...

Kiedy dostawca Internetu udostępni dane użytkowników

Nie zawsze dostawca Internetu zostanie zobowiązany do udostępnienia danych osób, które przesyłały sobie cudze pliki w ramach usługi peer to peer.

Sklep internetowy musi informować klienta o jego prawach

Sklep internetowy musi informować klienta o jego prawach. Nie wystarczy umieszczenie ich w regulaminie.

Reklama
Reklama