Od początku roku delegatura UOKiK w Lublinie wydała 24 decyzje.
Jedna z nich dotyczy m.in. przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy e-szlugi.pl, w którym sprzedawane są elektroniczne papierosy i akcesoria do nich. Zgodnie z prawem, konsument który decyduje się na zakupy on-line może zwrócić zakupiony towar, bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty zakupu. Zakupiony produkt może użytkować w ramach tzw. zwykłego zarządu – co oznacza, że może sprawdzić, czy produkt jest zgodny z zapewnieniami sprzedającego, złożyć go, uruchomić, itd. Tymczasem przedsiębiorca wbrew przepisom zastrzegł, że zwracany towar musi być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania, oraz musi posiadać oryginalne, nie zniszczone opakowanie. Ponadto regulamin sklepu nakazywał konsumentom, że konieczne jest dołączenie oryginału dowodu sprzedaży do zwracanego towaru. Nie jest to jednak warunek wymagany przez prawo, a konsument może wysłać towar np. z kopią paragonu. Urząd odstąpił od nałożenia kary finansowej na przedsiębiorcę, a jedną z okoliczności łagodzących było dobrowolna zmiana jednego z zakwestionowanych postanowień umownych. Decyzja jest prawomocna.
Prawo rezygnacji w ciągu 10 dni przysługuje również konsumentom, którzy zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, np. podczas wizyt przedstawiciela handlowego. Co istotne, odstępujący od umowy nie może być obciążany żadnymi kosztami z tego tytułu. Delegatura UOKiK w Lublinie zakwestionowała działania Centrum Reklamy i Promocji Proton, które zajmuje się sprzedażą kodowanych programów telewizyjnych oraz anten satelitarnych do ich odbioru. Przedsiębiorca wbrew prawu pobierał opłatę od konsumentów, którzy rezygnowali z umowy. Wynosiła ona kilkaset złotych lub 2 zł za każdy kilometr przejechany przez technika do klienta od siedziby firmy do miejsca instalacji, 220 zł za zamontowanie anteny i ustawienie sygnału oraz 100 zł za wydanie sprzętu z magazynu. Za naruszenie zbiorowych interesów na Centrum Reklamy i Promocji Proton została nałożona kara finansowa w wysokości 8 625 zł. Decyzja jest prawomocna..
Poza wydanymi decyzjami delegatura w Lublinie prowadzi obecnie 62 postępowania. Jedno z nich dotyczy Spółdzielni Mieszkaniowej w Świdniku. Trwa analiza czy utrudnia ona prowadzenie działalności jednemu z przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wykorzystując fakt, że świadczenie usług w budynkach przez nią administrowanych zależy wyłącznie od jej zgody. Urząd sprawdza m.in. czy uzależnianie pozwolenia na świadczenie usług od uzyskania zgody wszystkich mieszkańców budynków nie stanowi uciążliwych warunków umów. Takie działania przedsiębiorcy posiadającego pozycję dominującą na danym rynku są zabronione.
Delegatura UOKiK w Lublinie jest jednym z dziewięciu terenowych oddziałów Urzędu. Zajmuje się ona przede wszystkim zwalczaniem niedozwolonych praktyk przedsiębiorców mających swoje siedziby na terenie województwa lubelskiego oraz podlaskiego. Zaczęła działać w listopadzie 1990 roku, dziewięć miesięcy po powstaniu Urzędu Antymonopolowego. Swoim zasięgiem obejmuje województwa lubelskie oraz podlaskie. Ośmioro pracowników czuwa na przestrzeganiem zasad konkurencji oraz reguł chroniących słabszych uczestników rynku. Od początku 2013 r. wydała ona 24 decyzje w sprawie praktyk ograniczających konkurencję oraz naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Dyrektorem delegatury jest Ewa Wiszniowska.