Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Home office to forma zatrudnienia nieuregulowana w przepisach prawa. To utrudnia, ale nie uniemożliwia jej stosowania. Należy jednak ustalić zasady wykonywania pracy w ten sposób.

Publikacja: 19.01.2020 00:01

Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Foto: 123RF

Coraz więcej Polaków chce pracować zdalnie, a możliwość wykonywania czynności zawodowych poza biurem staje się pożądanym benefitem. Z badania State of Remote Work 2019 przeprowadzonego przez Owl Labs wynika, że praca jest źródłem szczęścia dla około 55 proc. pracowników stacjonarnych, a w przypadku pracowników zdalnych – aż dla 71 proc. badanych. Tym, co przyciąga do tej formy świadczenia pracy, jest w szczególności większa szansa na zachowanie work-life balance, mniejszy stres oraz unikanie dojazdów do biura. Przekłada się to na wzrost produktywności pracowników zdalnych.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Nauczyciele
Godziny czarnkowe po nowemu. Oto, co się zmieni dla nauczycieli
Prawo karne
Sąd Najwyższy nie posłuchał TK ws. prawa łaski dla Kamińskiego i Wąsika
Zawody prawnicze
Adwokaci chcą mieć swoją "umowę o pracę"
Prawo karne
Komisja wystawi wilczy bilet do pełnienia funkcji państwowych
Prawnicy
Profesorowie prawa bronią b. promotora Dudy. "Brutalny atak ministra Czarnka"