To już kolejna edycja podręcznika „Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą". Wydawany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, jest co jakiś czas uaktualniany i odświeżany. Tak, aby prezentowane w nim treści jak najbardziej odpowiadały zmieniającym się przepisom, normom i zwyczajom.
Poradnik w usystematyzowany sposób przeprowadza czytelnika po wszystkich najistotniejszych zagadnieniach, z którymi spotykają się osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie. Warto go przeczytać, aby zweryfikować swoją wiedzę, a także uniknąć błędów, które nieświadomie i zupełnie niepotrzebnie można by popełnić. Przecież wiele ścieżek zostało już przetartych. Warto więc korzystać z doświadczeń innych, co w większym stopniu pozwoli młodemu przedsiębiorcy skoncentrować się na istocie sprawy, czyli wprowadzaniu własnych produktów lub usług na rynek, a nie na kwestiach technicznych i formalnych.
Z pierwszej części publikacji przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, w jaki sposób przekształcić pomysł w efektywną strategię i ocenić szanse na powodzenie projektowanego biznesu. Pomocne mogą być wskazówki, jakie formalne kroki należy podjąć, aby zarejestrować własną działalność gospodarczą. Obecne wydanie poradnika zostało wzbogacone o obszerną część poświęconą zagadnieniom prawnym. Wiedząc, jak istotna jest znajomość przepisów pozwalająca podejmować decyzje zgodnie z obowiązującym prawodawstwem oraz budować profesjonalne relacje z kontrahentami i klientami, w rozdziale „Z prawem na co dzień" zamieszczone zostały najistotniejsze informacje z zakresu prawa podatkowego, rozliczania kosztów firmowych, opłacania składek ZUS czy prowadzenia księgowości.
Podręcznik ma także pomóc w znalezieniu odpowiedniego źródła finansowania projektu, dostarcza wiedzy na temat możliwości korzystania z usług doradczych oraz innych narzędzi wsparcia dla przedsiębiorców. To o tyle istotne, że obecnie takich źródeł jest naprawdę dużo. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie ich szukać i wiedzieć, do kogo są lub mogą być adresowane. Odrzucenie pomysłu na biznes w jednej lub drugiej instytucji, nie musi bowiem oznaczać, że przedsiębiorcy nie uda się zdobyć dofinansowania. Trzeba po prostu szukać odpowiedniego źródła, a przewodnik może właśnie w tym pomóc.
Lektura poradnika przybliża również specyfikę prowadzenia biznesu w Internecie, a dostarczając cennych wskazówek z zakresu promocji i marketingu, pomaga w zbudowaniu skutecznej strategii komunikacji przedsiębiorstwa.