Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Przykład moderatorów niechcianych treści pokazuje, że dbanie o zdrowie psychiczne pracowników leży w interesie pracodawców. Inaczej narażają się na roszczenia o odszkodowania, zadośćuczynienia, a nawet rentę.

Publikacja: 14.03.2024 02:00

Pracodawca może odpowiedzieć za rozstrój psychiczny pracownika

Foto: Adobe Stock

Współczesne środowisko pracy – dorównując tempa środowisku pozazawodowemu – w większości przypadków jest przesycone technologią, tworząc nie tylko wiele nowych możliwości i stanowisk pracy, ale również zagrożeń. Obecna praca wywołuje zupełnie nowe i trudne do przewidzenia skutki, nieznajdujące pokrycia w regulacjach prawnych, których część została stworzona w ubiegłym stuleciu. Dotyczy to zwłaszcza pracy „w warunkach szczególnie uciążliwych”.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona