Umowa na zastępstwo w praktyce HR

Choć z treści umowy o pracę na zastępstwo powinno wynikać, który pracownik jest zastępowany, nie oznacza to ani obowiązku podania jego imienia i nazwiska, ani też przyczyny jego nieobecności.

Publikacja: 04.01.2024 02:00

Umowa na zastępstwo w praktyce HR

Foto: Adobe Stock

Urlop macierzyński czy długotrwałe zwolnienie lekarskie pracownika to tylko niektóre z sytuacji, gdy konieczne okazuje się zawarcie umowy o pracę na zastępstwo. Ten rodzaj umowy umożliwia pracodawcy czasowe zapewnienie ciągłości pracy podczas nieobecności pracownika. Kodeks pracy w lakoniczny sposób podejmuje tę tematykę, wskazując jedynie wyłączenia, którym podlega umowa o pracę na zastępstwo. Poniżej przedstawiamy najczęstsze zagadnienia związane z tematyką umowy na zastępstwo w praktyce HR.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?