Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Obowiązek rejestrowania czasu pracy, w tym korzystania przez pracownika z przerw, dotyczy również pracy zdalnej lub hybrydowej. W ewidencji trzeba ponadto uwzględniać nowe zwolnienia od pracy.

Publikacja: 20.07.2023 07:19

Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Foto: AdobeStock

Bieżący rok obfituje w szereg zmian przepisów prawa pracy, które wpływają zarówno na pracodawców, jak i pracowników. Odczują je także pracodawcy planujący czas pracy swoich pracowników. Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe przepisy związane z pracą zdalną, a od 26 kwietnia br. zostały wdrożone zmiany wynikające z dyrektywy unijnej Work-life balance. W związku z tym na pracodawców nałożono dodatkowe obowiązki. Jakie? Omawiamy najważniejsze ich aspekty.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?