Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Obowiązek rejestrowania czasu pracy, w tym korzystania przez pracownika z przerw, dotyczy również pracy zdalnej lub hybrydowej. W ewidencji trzeba ponadto uwzględniać nowe zwolnienia od pracy.

Publikacja: 20.07.2023 07:19

Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Foto: AdobeStock

Bieżący rok obfituje w szereg zmian przepisów prawa pracy, które wpływają zarówno na pracodawców, jak i pracowników. Odczują je także pracodawcy planujący czas pracy swoich pracowników. Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe przepisy związane z pracą zdalną, a od 26 kwietnia br. zostały wdrożone zmiany wynikające z dyrektywy unijnej Work-life balance. W związku z tym na pracodawców nałożono dodatkowe obowiązki. Jakie? Omawiamy najważniejsze ich aspekty.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Edukacja i wychowanie
Duże zmiany w szkołach od 1 września 2024 r. Nowacka podpisała rozporządzenie
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin