Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Obowiązek rejestrowania czasu pracy, w tym korzystania przez pracownika z przerw, dotyczy również pracy zdalnej lub hybrydowej. W ewidencji trzeba ponadto uwzględniać nowe zwolnienia od pracy.

Publikacja: 20.07.2023 07:19

Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Foto: AdobeStock

Bieżący rok obfituje w szereg zmian przepisów prawa pracy, które wpływają zarówno na pracodawców, jak i pracowników. Odczują je także pracodawcy planujący czas pracy swoich pracowników. Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe przepisy związane z pracą zdalną, a od 26 kwietnia br. zostały wdrożone zmiany wynikające z dyrektywy unijnej Work-life balance. W związku z tym na pracodawców nałożono dodatkowe obowiązki. Jakie? Omawiamy najważniejsze ich aspekty.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił