Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Pracodawca ma obowiązek przekazać każdemu pracownikowi informację o podstawowych warunkach zatrudnienia. Zwykle nie poniesie jednak negatywnych konsekwencji, jeżeli w takiej informacji będą błędy.

Publikacja: 03.08.2022 22:20

Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Foto: Adobe Stock

- Zatrudniamy w spółce pracownika z lekkim stopniem niepełnosprawności. W wyniku błędu wręczyliśmy mu informację o warunkach zatrudnienia, w której poinformowaliśmy go, że przysługuje mu 36 dni urlopu. Czy mamy obowiązek udzielić mu dodatkowych 10 dni urlopu? W regulaminie pracy mamy zapis, że dodatkowe 10 dni urlopu przysługuje tylko pracownikom z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności, o czym ta osoba była informowana przy podpisywaniu umowy o pracę. Czy możemy udzielić pracownikowi na jego wniosek urlopu w częściach, z których żadna nie będzie trwała łącznie 14 dni? – pyta czytelniczka.

Pozostało 84% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?