Reklama

RPO radzi policji jak traktować zatrzymanych

Przy podejmowaniu każdej interwencji policjanci powinni liczyć się z możliwością, iż stan psychiczny zatrzymanej osoby może wymagać specjalnego podejścia. Stosowanie wobec takiej osoby środków przymusu bezpośredniego bez przygotowanego planu działania może być nie tylko nieskuteczne, lecz również niebezpieczne dla jej zdrowia i życia.

Publikacja: 20.04.2022 14:42

RPO radzi policji jak traktować zatrzymanych

Foto: materiały policji

dgk

Krajowy Mechanizm Prewencji Tortur działający w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich przygotował broszurę informacyjną skierowaną do funkcjonariuszy policji opisującą najważniejsze zasady prowadzenia interwencji wobec osób, które ze względu na swój stan wyłączający lub ograniczający świadomość, wymagają szczególnego podejścia ze strony funkcjonariuszy.

- Ujawniane w ostatnim czasie w mediach przypadki zgonów obywateli w trakcie interwencji policyjnych, wskazują jednoznacznie, że wiedza funkcjonariuszy na temat szczególnie wrażliwej natury takich interwencji, nadal pozostaje niewystarczająca - twierdzi RPO.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama