Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.04.2021 10:55 Publikacja: 24.04.2021 08:30
Foto: Adobe Stock
Wraz z wiosną na drogach pojawiło się więcej wielbicieli dwóch kółek. Nie wszędzie mają do dyspozycji ścieżki rowerowe czy specjalnie wydzielone pasy ruchu na jezdni. Większość korzysta z jezdni, ale niektórzy wolą chodnik, zwłaszcza gdy jest duży ruch samochodów. Niestety, wielu cyklistów nie zważa na pieszych, często po prostu łamiąc przepisy.
- Pojawiają się nagle i pędzą na złamanie karku. Nadjeżdżając od tyłu, nie sygnalizują swojej obecności, bo teraz przy rowerach najczęściej nie ma dzwonków. Twierdzą, że gdy nie ma ścieżki rowerowej, to mają takie samo prawo korzystać z chodnika, jak piesi. A ja spaceruję z dzieckiem w wózku po tym wąskim chodniku i za każdym razem przeżywam stres - mówi mieszkanka podwarszawskiego osiedla, które w weekendy przeżywa najazd żądnych kontaktu z przyrodą rowerzystów i zmotoryzowanych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Sędzia z Wągrowca miał kupić butelkę wódki na stacji paliw, wypić alkohol i odjechać autem do domu. Sąd Najwyższ...
Byłych sędziów i prokuratorów nie chroni immunitet za czyny popełnione podczas pełnienia służby – orzekł w środę...
Żądania ministra Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania przez sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Pub...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Sędziowie po ukończeniu 65. roku życia będą mogli dalej wychodzić na sale rozpraw. Nie będą to tego potrzebowali...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas