Warsztaty instalujące tachografy mają być bardziej wiarygodne, same urządzenia bardziej odporne na różnego rodzaju manipulacje, a przepisy socjalne dotyczące kierowców skutecznie egzekwowane. Tak chce Ministerstwo Infrastruktury i Rowoju, które przygotowało nowelizację ustawy o systemie tachografów cyfrowych.
Romuald Szmyd, prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych przyznaje, że jest, co poprawiać. I dodaje, że obecne przepisy nie odzwierciedlają wcale warunków w jakich pracuje kierowca.
Więzienie dla oszustów
Nowela przyznaje Inspekcji Transportu Drogowego nowe uprawnienie. Kiedy ta podczas kontroli uzna, że przy urządzeniu ktoś manipulował będzie mogła wskazać konkretny warsztat i polecić mu sprawdzenie tachografu. Takie badanie wyceniono wstępnie na ok. 100 zł. Jeśli w trakcie badania wyjdzie na jaw manipulowanie tachografem, za badanie zapłaci przewoźnik; jeśli nie pieniądze wyłoży skarb państwa.
750 tys.
przewoźników i kierowców obejmą zmiany