– Prawie sześć tysięcy stacji kontroli pojazdów może upaść – ostrzegają zgodnie Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów. W ocenie przedsiębiorców nowe przepisy zawierają „dodatkowe, kosztowne regulacje dla firm”, w sytuacji gdy opłata za badanie techniczne nie była podwyższana od blisko 18 lat. – Branża stacji kontroli pojazdów chyli się ku upadkowi. W pierwszej połowie roku zbankrutowało ponad 150 firm, a do końca roku będzie ich wielokrotnie więcej. Oznacza to, że właściciele pojazdów będą mieli problem z wykonaniem badania technicznego swojego auta, a to może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego – informuje Kazimierz Zbylut, prezes Związku Pracodawców SKP.

W czwartek sejmowa komisja infrastruktury zajęła się przygotowaniem sprawozdania nad projektem. Zgody nie ma.

Od blisko 18 lat nie była podwyższana opłata za badanie techniczne pojazdu. Jego koszty wynoszą: 98 zł – samochód osobowy, 162 zł – pojazdy zasilane gazem, 62 zł – motocykl, 153 zł – samochód ciężarowy. Do tego trzeba dołożyć teraz implementację prawa UE i prawa międzynarodowego. A to oznacza nowe obowiązki.

Etap legislacyjny: przed II czytaniem

Czytaj więcej

Diagności samochodowi walczą o być albo nie być