Reklama

Coraz więcej osób traci pieniądze w banku przez internetowych oszustów

Rzecznik finansowy ostrzega przed korzystaniem z otwartych sieci WiFi, otwieraniem maili z nieznanego źródła i uważnego sprawdzania strony logowania do banku – oszuści mogą w ten sposób przejąć kontrolę nad kontem, wypłacić z niego wszystkie pieniądze, a nawet zaciągnąć kredyt.

Aktualizacja: 22.06.2019 11:29 Publikacja: 18.06.2019 13:30

Coraz więcej osób traci pieniądze w banku przez internetowych oszustów

Foto: Adobe Stock

- Coraz częściej docierają do nas skargi od klientów którym nie udało się odzyskać pieniędzy w wyniku oszustwa, bo bank uznał, że klient niewłaściwie zabezpieczył swoje konto – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy – Takie przypadki mają miejsce na całym świecie, dlatego w UE pojawiły się nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności dostawców usług elektronicznych za takie oszustwa. Z naszych doświadczeń wynika, ze instytucje finansowe nie przestrzegają tych przepisów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama