Reklama

Chwiejny transport i brak inwestycji? Fundusz autobusowy do zmiany

Uproszczenie systemu ulg, korekta zasad przyznawania dotacji oraz zwiększenie puli pieniędzy na kontrakty wieloletnie – to postulaty do ministra infrastruktury w sprawie Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Publikacja: 14.08.2024 09:19

Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie

Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie

Foto: Adobe Stock

Zdaniem sygnatariuszy listu otwartego, który wpłynął do resortu infrastruktury, utworzony w 2019 r. Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA) pomógł zahamować, a na niektórych terenach nawet zmniejszyć tzw. wykluczenie transportowe. Tym niemniej instrument w postaci wsparcia dla organizatorów transportu, na które przeznaczany jest miliard złotych rocznie, wymaga zmian.

– Przede wszystkim dotacje z FRPA są przyznawane co do zasady na rok, przez co trudno jest zakontraktować usługi z przewoźnikami, którzy oczekują umów na okres od trzech do dziesięciu lat – mówi prof. Michał Wolański z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
W sądach pojawią się togi z białymi lub złotymi żabotami. Wiemy, kto je włoży
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama