Reklama
Rozwiń

Chwiejny transport i brak inwestycji? Fundusz autobusowy do zmiany

Uproszczenie systemu ulg, korekta zasad przyznawania dotacji oraz zwiększenie puli pieniędzy na kontrakty wieloletnie – to postulaty do ministra infrastruktury w sprawie Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Publikacja: 14.08.2024 09:19

Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie

Autobus komunikacji miejskiej w Krakowie

Foto: Adobe Stock

Zdaniem sygnatariuszy listu otwartego, który wpłynął do resortu infrastruktury, utworzony w 2019 r. Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA) pomógł zahamować, a na niektórych terenach nawet zmniejszyć tzw. wykluczenie transportowe. Tym niemniej instrument w postaci wsparcia dla organizatorów transportu, na które przeznaczany jest miliard złotych rocznie, wymaga zmian.

– Przede wszystkim dotacje z FRPA są przyznawane co do zasady na rok, przez co trudno jest zakontraktować usługi z przewoźnikami, którzy oczekują umów na okres od trzech do dziesięciu lat – mówi prof. Michał Wolański z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono