Reklama

Rząd rusza do walki z cyberzagrożeniami. Przedstawił swoją broń

Jeszcze w tym roku rząd zamierza przyjąć znowelizowane przepisy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa, które wprowadzą nowe zasady dla dostawców usług cyfrowych oraz podmiotów administracji publicznej.

Publikacja: 25.04.2024 11:41

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Foto: PAP/Marcin Obara

dgk

Obecna ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa obowiązującej od 1 sierpnia 2018 roku. Od tego czasu obraz cyberprzestrzeni znacząco się zmienił - zauważa Ministerstwo Cyfryzacji, które zaprezentowało w środę projekt nowelizacji. Został on skierowany do konsultacji publicznych, które potrwają do 24 maja.

Projektowana ustawa ma istotnie wzmocnić ochronę obywateli oraz instytucji przed rosnącymi zagrożeniami w cyberprzestrzeni. Uwzględnia także przepisy unijnej dyrektywy NIS2, do implementacji której Polska jest zobowiązana.  M.in. dostawcy usług cyfrowych oraz podmioty administracji publicznej, które są objęte przepisami obecnej ustawy o KSC. Jak czytamy w komunikacje resortu cyfryzacji, podmioty kluczowe i ważne, których w skali kraju będą tysiące, zostaną zobowiązane do wprowadzenia systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji w procesach służących świadczeniu przez nie usług.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo karne
Wypadek na A1. Nagły zwrot w procesie Sebastiana M.
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Administracja rządowa
Ile zarabiają urzędnicy służby cywilnej? Znaczenie ma ministerstwo i stanowisko
Reklama
Reklama