Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 09:47 Publikacja: 20.04.2023 11:19
Foto: Adobe Stock
Redukcja hałasu m.in. powodowanego przez ruch drogowy, kolejowy i lotniczy, to wymóg Europejskiego Zielonego Ładu - programu, którego celem jest zerowy poziom emisji szkodliwych dla zdrowia zanieczyszczeń środowiskowych. Ramy prawne programu określone są w dyrektywach takich jak dyrektywa 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady odnosząca się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku.
Zdaniem KE, nasze państwo nieprawidłowo wdrożyło ten akt. Polskie regulacje nie przewidują obowiązku sporządzenia planów działania dla potrzeb zarządzania problemami i skutkami hałasu, niezależnie od tego, czy w danej okolicy przekraczane są dopuszczalne wartości hałasu. Wbrew unijnym regulacjom Polska nie sporządziła też obowiązkowych planów dla 13 głównych linii kolejowych i 247 głównych dróg.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie opublikował stanowisko w sprawie nowych przepisów dotyczących egz...
Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Krystyna Pawłowicz została przeniesiona na swój wniosek w stan spoczynku. Powod...
Trybunał Konstytucyjny orzekł w czwartek, że rozporządzenie ministra edukacji - od najbliższego września ogranic...
Rada Ministrów przyjęła projekt przepisów, które mają znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces ujawniania prawa wł...
Od wtorku 1 lipca w aplikacji mObywatel można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub usz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas