Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl, Michał Popiela, Court Watch Polska, Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych, oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej", miała do zbadania 135 stron internetowych kancelarii.
Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim rokiem. We wstępnej selekcji odrzucono więc strony, które nie spełniają wymogów bezpieczeństwa, oraz te z dostępnością nieprzystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Następnie zbadano strony internetowe kancelarii pod kątem szybkości działania, oryginalności zdjęć, SEO, szaty graficznej, animacji, komunikacji marketingowej czy jakże istotnej obecnie poprawności wersji mobilnej serwisów. Sprawdzono obecność na stronach blogów, aktywność w mediach społecznościowych czy aktualizowanie informacji o kancelariach. Nie zapomniano również, tak jak w poprzedniej edycji rankingu, o wyposażeniu strony we wszelkie narzędzia umożliwiające zdalną obsługę klientów. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profili klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, która jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta.
Metodologia – co i jak ocenialiśmy
- mobile – RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;
- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;
- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;