Ponad połowie młodych Polaków zależy na dobrej płacy, którą będą otrzymywać w przyszłości. – Dobre wynagrodzenie w przyszłości ma obecnie jeszcze większe znaczenie przy definiowaniu idealnej pracy
– podkreśla Jakub Jański z firmy Universum, która w tym roku po raz kolejny zbadała na 100 czołowych uczelniach w Europie oczekiwania i preferencje studentów związane z ich karierą i rozwojem zawodowym.
[wyimek]15 procent polskich studentów chciałoby robić karierę w sektorze publicznym[/wyimek]
Młodym ludziom zależy także, by ich pracodawca był rozpoznawalną marką, którą można się pochwalić w CV. Dlatego na brak kandydatów nigdy nie narzekają znane firmy audytorsko-doradcze. Chociaż nie rozpieszczają zarobkami swych stażystów i młodych pracowników, wiedzą, że zawsze mogą liczyć na ich zainteresowanie ze względu na swój prestiż.
Co z kolei najbardziej zniechęca młodych ludzi do potencjalnego pracodawcy? Przede wszystkim obawa, że praca będzie nudna i pozbawiona możliwości rozwoju – tak mówi co czwarty uczestnik badania. Dla co piątego minusem jest brak odpowiednio atrakcyjnych możliwości kariery oraz zainteresowania produktami i usługami firmy. Co szósty młody człowiek niechętnie patrzy na zbyt konkurencyjną atmosferę, czyli wyścig szczurów obowiązujący w firmie.