Najwięcej satysfakcji ze swej pracy mają Polacy zatrudnieni w branży usługowej, a najmniej pracownicy produkcji – wynika z najnowszych danych TNS OBOP. Według nich ogólne zadowolenie z pracy wzrosło w tym roku w Polsce do najwyższego poziomu od trzech lat; mierzący je indeks TR*IM sięgnął 52 punktów.
To co prawda poniżej europejskiej średniej, która wynosi 60 pkt, ale i tak o 3 pkt więcej niż przed rokiem i aż o 8 punktów powyżej wyniku z 2008 roku. Wtedy, gdy polscy pracodawcy narzekali na brak kandydatów do pracy, satysfakcja pracowników była najniższa – wynosiła zaledwie 44 pkt.
Zdaniem autorów raportu to naturalne, że w okresie prosperity i niskiego bezrobocia rosną wymagania pracowników, którzy też bardziej krytycznie oceniają swe [link=http://www.rp.pl/temat/295881.html]miejsce pracy[/link]. Natomiast w czasach dekoniunktury praca staje się poszukiwanym i bardziej cenionym dobrem. Stąd większe zadowolenie w zeszłym roku, gdy nastąpił znaczny wzrost bezrobocia.
Kolejny, tegoroczny wzrost satysfakcji można tłumaczyć poprawą nastrojów w firmach. Dla większości z nich kryzys okazał się nie tak straszny, jak się obawiano w 2009 r. Dla pracowników oznacza to koniec obaw i niepokojów z zeszłego roku, gdy obok zwolnień często wprowadzano też inne dotkliwe dla załogi cięcia kosztów (np. płac). Jednocześnie sytuacja na rynku pracy nie jest jeszcze tak dobra, by pracownicy zwiększyli swe oczekiwania wobec pracodawcy. Rzadziej się spodziewają podwyżek czy dodatkowych benefitów.
[ramka][b][link=http://www.kariera.pl/wyszukiwarka/praca/]Najnowsze oferty pracy[/link] - wykorzystaj tą szansę[/b][/ramka]