Aktualizacja: 06.11.2016 19:22 Publikacja: 06.11.2016 19:22
Branża transportu samochodowego, mająca zasadniczy wpływ na kondycję wielu sektorów polskiej gospodarki, przestaje się rozwijać z powodu braku kierowców. Jak dowiaduje się „Rzeczpospolita", z raportu „Rynek pracy kierowców" przygotowanego przez firmę doradczą PwC we współpracy ze Związkiem Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) wynika, że na rynku brakuje około 100 tysięcy kierowców.
Badania w firmach transportowych pokazały, że kłopoty z obsadzeniem kursów stale ma jedna piąta przewoźników, a u 60 proc. ten problem się powtarza. W rezultacie niektóre firmy odstawiają część tirów na parkingi. Inne nie przyjmują nowych zamówień, bo nie dałyby rady ich obsłużyć. – Gdybym znalazł jeszcze 50 kierowców, do posiadanych 250 samochodów dokupiłbym kolejne, bo miałbym dla nich dodatkowe zlecenia – mówi Piotr Rutkowski, właściciel firmy transportowej Targor Truck, współpracującej m.in. z Ikeą, Michelinem czy Pepsi.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas