Reklama
Rozwiń

Rośnie chęć do szkoleń

Co czwarta mała firma planuje inwestycje w kadry

Publikacja: 21.04.2010 03:48

Szkolenia

Szkolenia

Foto: www.sxc.hu

– Dzięki szkoleniom kadry wzrasta konkurencyjność firmy – uważa ponad jedna trzecia małych firm w najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Ponad jedna czwarta drobnych przedsiębiorców widzi też bezpośredni związek między inwestycjami w [link=http://kariera.pl/szkolenia]szkolenia[/link] a dynamiką rozwoju firmy. To oznacza jednak, że większość nie docenia wpływu inwestycji szkoleniowych na swój biznes.

W tej sytuacji fakt, że ponad trzy czwarte małych firm szkoliło swych pracowników w ciągu ostatnich dwóch lat, można uznać za sukces. Tym bardziej że dla małej firmy wysłanie pracownika na szkolenie to nie tylko spory koszt, ale i problem z zapewnieniem zastępstwa. Finansową barierę pomagają zniwelować fundusze unijne, które mikro- i małym firmom zapewniają dofinansowanie do 80 proc. wydatków.

Nic dziwnego, że prawie 28 proc. ankietowanych małych przedsiębiorców zamierza w tym roku skorzystać ze szkoleń dofinansowywanych z EFS. (W ostatnich dwóch latach skorzystało z nich tylko 13,6 proc. małych firm). Jednak kluczowe jest przekonanie firm do sensu tych inwestycji, w czym ma pomóc ogólnopolska kampania” Szkolenia – to się opłaca”.

Do inwestycji w [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link] nie trzeba zachęcać Tomasza Rudolfa, współwłaściciela i dyrektora zarządzającego spółki doradczej Innovatika, która wspiera firmy w tworzeniu innowacyjnych strategii i produktów. Wydatki szkoleniowe to druga najważniejsza pozycja w kosztach (po wynagrodzeniach) spółki.

– Jeśli chcemy być najlepsi na rynku, musimy wysyłać ludzi na dobre szkolenia. Wprawdzie nie są one tanie, ale inwestycja szybko się zwraca – twierdzi dyr. Rudolf. Jego zdaniem to właśnie inwestycje w ludzi, którzy na bieżąco poznają najnowsze światowe trendy i metody wspierania innowacyjności, zadecydowały o zagranicznej ekspansji Innovatiki. Spółka ma na koncie projekty doradcze m.in. w Szwecji i USA, gdzie doradzała koncernowi 3M.

– W specjalistycznej firmie, która opiera się na wiedzy, ciągłe inwestycje w szkolenia ludzi to jeden z głównych warunków działania. W ten sposób tworzymy wartość dla naszych klientów – mówi Andrzej Zienkiewicz, wiceprezes spółki Dotcom, która specjalizuje się w rozwiązaniach teleinformatycznych dla firm. Roczne inwestycje w szkolenia pracowników wynoszą tam średnio 5 – 10 tys. zł na osobę. Spółka, która zatrudnia 18 osób, dba zarówno o techniczne, jak i „miękkie” szkolenia. – To nam daje przewagę konkurencyjną – podkreśla Andrzej Zienkiewicz.

– Dzięki szkoleniom kadry wzrasta konkurencyjność firmy – uważa ponad jedna trzecia małych firm w najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Ponad jedna czwarta drobnych przedsiębiorców widzi też bezpośredni związek między inwestycjami w [link=http://kariera.pl/szkolenia]szkolenia[/link] a dynamiką rozwoju firmy. To oznacza jednak, że większość nie docenia wpływu inwestycji szkoleniowych na swój biznes.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty