– Dzięki szkoleniom kadry wzrasta konkurencyjność firmy – uważa ponad jedna trzecia małych firm w najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Ponad jedna czwarta drobnych przedsiębiorców widzi też bezpośredni związek między inwestycjami w [link=http://kariera.pl/szkolenia]szkolenia[/link] a dynamiką rozwoju firmy. To oznacza jednak, że większość nie docenia wpływu inwestycji szkoleniowych na swój biznes.
W tej sytuacji fakt, że ponad trzy czwarte małych firm szkoliło swych pracowników w ciągu ostatnich dwóch lat, można uznać za sukces. Tym bardziej że dla małej firmy wysłanie pracownika na szkolenie to nie tylko spory koszt, ale i problem z zapewnieniem zastępstwa. Finansową barierę pomagają zniwelować fundusze unijne, które mikro- i małym firmom zapewniają dofinansowanie do 80 proc. wydatków.
Nic dziwnego, że prawie 28 proc. ankietowanych małych przedsiębiorców zamierza w tym roku skorzystać ze szkoleń dofinansowywanych z EFS. (W ostatnich dwóch latach skorzystało z nich tylko 13,6 proc. małych firm). Jednak kluczowe jest przekonanie firm do sensu tych inwestycji, w czym ma pomóc ogólnopolska kampania” Szkolenia – to się opłaca”.
Do inwestycji w [link=http://szkolenia.rp.pl]szkolenia[/link] nie trzeba zachęcać Tomasza Rudolfa, współwłaściciela i dyrektora zarządzającego spółki doradczej Innovatika, która wspiera firmy w tworzeniu innowacyjnych strategii i produktów. Wydatki szkoleniowe to druga najważniejsza pozycja w kosztach (po wynagrodzeniach) spółki.