Szczęśliwa siódemka na stażu w znanych firmach

Konkurs dla studentów przygotowany przez studentów otwiera każde zamknięte drzwi – twierdzą finaliści pasjonującego konkursu Karierosfera

Aktualizacja: 29.04.2010 09:49 Publikacja: 28.04.2010 03:23

Zwycięzcy konkursu Karierosfera 2010: (od prawej) Karol Ciesielski, Marcin Galas, Magdalena Tomicka,

Zwycięzcy konkursu Karierosfera 2010: (od prawej) Karol Ciesielski, Marcin Galas, Magdalena Tomicka, Mateusz Piotrowski, Dawid Chodura, Łukasz Wierzbicki, na zdjęciu nie ma Mirosławy Piekarskiej

Foto: Rzeczpospolita

Magdalena Tomicka, studentka toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, przeprowadziła najlepiej rekrutację do firmy z branży grzewczej, która planuje ekspansję na rynek czeski i słowacki. Dawid Chodura z krakowskiej AGH napisał bardzo dobry program sprawdzający poprawność dokumentacji. A Mateusz Piotrowski skutecznie zmienił wizerunek firmy, która miała ulokować kontrowersyjną inwestycję oprotestowywaną mocno przez mieszkańców i ekologów.

Oni i czterech innych zwycięzców wrocławskiego finału Karierosfery, którzy najlepiej rozwiązali zadania w finale tego ogólnopolskiego konkursu wiedzy biznesowej, już dostali płatne [link=http://kariera.pl]staże[/link] w firmach o światowej renomie. Przedstawiciele fundatorów staży podkreślają wysoki poziom wiedzy finalistów.

– Choć mogliśmy dać tylko jeden staż, to jednak wszystkich finalistów poprosiliśmy o złożenie u nas [link=http://kariera.pl]CV[/link] – mówi Iwona Kubicz z On Board PR. – Nie zaskoczyły mnie jakieś wystrzałowe pomysły, za to uderzyła niezwykła dojrzałość i skuteczność projektów.

W drodze do Wrocławia z 13 ośrodków akademickich w Polsce – tam odbywały się eliminacje i półfinały – 72 finalistów przebrnęło przez niezwykle gęste sito. W tegorocznej, dziewiątej już edycji wystartowała rekordowa liczba uczestników. Swą biznesową wiedzę chciało sprawdzić prawie 5000 studentów z całej Polski.

– To prawie o jedną trzecią więcej niż w poprzedniej edycji – cieszy się Tomasz Serwotka, główny koordynator konkursu zorganizowanego przez Stowarzyszenie Studenckie WIGGOR, działające przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Tak wyjaśnia fenomen popularności Karierosfery, której patronem medialnym jest „[link=http://rp.pl]Rzeczpospolita[/link]”; to konkurs, który otwiera zamknięte drzwi. Bo uczestnicy mają szansę wszechstronnej autoprezentacji, nie przez pół godziny, jak na rozmowie kwalifikacyjnej. – Mateusz Piotrowski, który wygrał tegoroczną edycję, wcześniej starał się u nas o staż, bez powodzenia – zgadza się z nim Iwona Kubicz z On Board PR.

72 osoby, które dotarły do wrocławskiego finału, walczyły o zwycięstwo w siedmiu kategoriach: audyt (staż ufundował Ernst & Young), bankowość i finanse (Eurobank), Human Resources (Alpharec), inżynieria oprogramowania (TIETO), nieruchomości (Gant Development), Public Relations (On Board PR) i zarządzanie ryzykiem bankowym (PricewaterhouseCoopers).

– Ten konkurs to z pewnością pierwszy stopień do kariery – uważa Marek Musiał, partner w Ernst & Young.

Dzięki Karierosferze drzwi do kariery otworzył sobie Dawid Chodura. Jest na piątym roku informatyki krakowskiej AGH, ale ten nieśmiały chłopak przyznaje, że staż w informatycznym gigancie TIETO będzie jego pierwszą praktyką zawodową. Tak jak wszyscy musiał przebrnąć przez eliminacyjny test w Internecie. Nie był prosty, pytania przygotowywali eksperci z Centrum im. Adama Smitha. Ale jeszcze trudniejszy był II etap, czyli test składający się z dwóch części: pierwsza obejmowała zagadnienia dotyczące ogólnej wiedzy biznesowej, druga dziedziny wybranej indywidualnie przez każdego uczestnika.

– Strasznie podchwytliwe pytania, widać że oprócz wiedzy trzeba mieć dużą zdolność analitycznego myślenia – wspomina Dawid.

– No i zakres tematyczny – dodaje Magdalena Tomicka. zwyciężczyni w kategorii Human resources. – Bardzo szczegółowe pytania, po prostu bardzo ciężki interdyscyplinarny egzamin. Case study był, o dziwo, prostszy niż ten II etap. – Pytania przygotowywali już przedstawiciele fundatorów staży, oni najlepiej wiedzą, jakich ludzi szukają, stąd tak ostra selekcja – wyjaśnia Tomasz Serwotka.

Marek Musiał z Ernst &Young przyznaje, że jest pod wrażeniem organizacji Karierosfery i skuteczności studentów ze Stowarzyszenia WIGGOR. – To praktyczny case study z organizacji doskonale zrealizowany przez studentów – podkreśla.

[ramka][b]Więcej informacji o konkursie [link=http://www.karierosfera.pl "target=_blank"]www.karierosfera.pl[/link][/b][/ramka]

Magdalena Tomicka, studentka toruńskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, przeprowadziła najlepiej rekrutację do firmy z branży grzewczej, która planuje ekspansję na rynek czeski i słowacki. Dawid Chodura z krakowskiej AGH napisał bardzo dobry program sprawdzający poprawność dokumentacji. A Mateusz Piotrowski skutecznie zmienił wizerunek firmy, która miała ulokować kontrowersyjną inwestycję oprotestowywaną mocno przez mieszkańców i ekologów.

Oni i czterech innych zwycięzców wrocławskiego finału Karierosfery, którzy najlepiej rozwiązali zadania w finale tego ogólnopolskiego konkursu wiedzy biznesowej, już dostali płatne [link=http://kariera.pl]staże[/link] w firmach o światowej renomie. Przedstawiciele fundatorów staży podkreślają wysoki poziom wiedzy finalistów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Praca
Zetki marzą o pracy na stabilnym etacie