Choć 94 proc. polskich firm jest przekonanych, że ich dobry wizerunek jako pracodawcy może pozytywnie wpływać na wyniki biznesowe, to ponad jedna trzecia przedsiębiorstw nie prowadzi żadnych działań na rzecz swej dobrej opinii. Tak wynika z najnowszej ankiety Instytutu Badawczego Randstad i TNS OBOP, w której wzięło udział 300 firm.
Wśród zalet dobrego wizerunku najczęściej wskazywano wzrost liczby aplikacji o pracę, co docenia 58 proc. badanych. Ponad połowa firm mówi też o lepszej jakości zainteresowanych kandydatów. Prawie cztery na dziesięć przyznaje zaś, że dobry wizerunek ogranicza rotację pracowników.
Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający agencji zatrudnienia Randstad Polska, zwraca uwagę, że choć polskie firmy doceniają znaczenie dobrego wizerunku pracodawcy, to z reguły nie mają strategii jego budowy. Jeśli coś robią, to zwykle stawiają na pojedyncze działania, np. na udział w targach pracy (29 proc.) czy stworzenie zakładki „kariera” na stronie internetowej (26 proc.). Ale widać zmiany – już 18 proc. firm promuje swój wizerunek na portalach społecznościowych i forach tematycznych.